بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۹
کد خبر : ۷۸۷۱۱
دنیای اقتصاد- رشد قيمت‌ها ديروز نيز در فرابورس ايران ادامه يافت تا در پايان معاملات، صف‌هاي خريد در نمادهايي نظير ذوب‌آهن، پالايش نفت تهران، شمال شرق شاهرود، پتروشيمي مارون و كويرتاير پابرجا بماند.
به گزارش خبرنگار ما، بازگشت خريداران در نمادهاي پيشرو بازار فرابورس رشد 157 درصدي حجم معاملات فرابورس را در مقايسه با روز يكشنبه در پي داشت.

در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جا‌یی 58 میلیون اوراق بهادار به سطح 265 میلیارد ریال رسید كه بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، توکاریل در بازار دوم با جابه‌جا‌یی 28 میلیون و 696 هزار سهم و با نرخ 2 هزار و 800 ریال داشت.
بیشترین افزایش قیمت و کمترین حجم معاملات را هم پالایش نفت تهران در بازار اول فرابورس با افزایش قیمت 5 درصدي و با جابه‌جا‌یي 3 هزار و 231 سهم و با قیمت پایانی 86 هزار و 821 ریال کسب کرد. در همين حال، بیشترین کاهش قیمت را سبحان دارو در بازار اول با کاهش قیمت 1/1 درصدي و قیمت 10 هزار و 144 ریالي از آن خود کرد.
در همين حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابه‌جا‌یی 23 هزار و 920 برگه داشت.
همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی امیرکبیر و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، با محدوده دامنه نوسان تا سقف 50 درصد بازگشایی شد. در اين روز، نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت دار سعدی نیز، به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه متوقف شد.
حال آنكه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 59 هزار تومان مبادله شد.
قطعيت معامله بلوکي «شراز»
در روز دوشنبه معامله بلوک 18 درصدی شرکت پالایش نفت شیراز که در 26 شهریور در بازار دوم فرابورس عرضه شده بود، قطعی شد.
بر اين اساس، معامله تعداد 184 میلیون و 958 هزار و 820 سهم معادل بلوک 18 درصدی این شرکت به قیمت هر سهم 5 هزار و 84 ریال و به ارزش 9403 میلیارد ریال که در بازار فرابورس عرضه شده بود، قطعی شد.
افزون بر اين، شرکت مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان که در گروه واسطه گری های مالی و پولی قرار دارد، به عنوان یکصد و هشتمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت‌های بازار پایه فرابورس درج شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر