بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
مهندس سلیمانی برنامه های راهبردی گروه ایران خودرو را اعلام کرد:

افزايش 17 درصدی درآمدهای سالانه "خودرو"

براساس برنامه راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو سهم برند ملي در سبد محصولات توليدي در سال جاري 25 درصد، سال آينده 35 درصد و سال بعد از آن حداقل 45 درصد خواهد بود. وي توسعه بازارهاي صادراتي را از راهبردهاي مهم ايران خودرو عنوان كردو گفت: امسال 9 درصد توليدات به بازار جهاني صادر مي شود.
کد خبر : ۷۹۰۴۹
قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو، افزايش 10 درصدي تيراژ توليد سالانه و کسب 54 درصد سهم بازار داخلي، توسعه برند ملي، طراحي پلتفرم ملي و حضور در بازارهاي جهاني را از اهداف چشم انداز ايران خودرو تا سال 93 عنوان كردو گفت:‌ با به كارگيري ابزارهايي چون مديريت هزينه براي سودآوري بلندمدت، درآمد شرکت سالانه 17درصدافزايش مي يابد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از ايکوپرس، مهندس مير جوادسليماني قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: براساس برنامه راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو سهم برند ملي در سبد محصولات توليدي در سال جاري 25 درصد، سال آينده 35 درصد و سال بعد از آن حداقل 45 درصد خواهد بود.

وي توسعه بازارهاي صادراتي را از راهبردهاي مهم ايران خودرو عنوان كردو گفت: امسال 9 درصد توليدات به بازار جهاني صادر مي شود.

مهندس سليماني، كشورهاي همسايه، از جمله عراق، سوريه، تركمنستان، افغانستان و حوزه درياي خزر را مهم ترين بازارهاي صادراتي ايران خودرو عنوان كرد و گفت: بلغارستان، سويیس، اروپاي شرقي و تركيه، از جمله بازارهاي اروپايي ايران خودرو هستند و سمند بيشترين سهم را در بين محصولات صادراتي در اختيار دارد.

قائم مقام کيفيت و محصول ايران خودرو توسعه بازارهاي جديددر اروپاي غربي، نگرش جديد به سبد محصولات صادراتي و تنوع بخشي براساس توانمندي توليد را از جمله راه کارهاي ايران خودرو براي حفظ مزيت رقابتي در بازار دانست.

وي افزود: پلتفرم هاي جديد ايران خودرو در دو کلاس B شامل خودروهاي کوچک تر و با توليد سه تا پنج نوع محصول و کلاس D براي خودروهاي بزرگتر با توليد هفت محصول طراحي مي شود و هر دو اين پلتفرم از سال ۹۳ به بعد ارايه مي شود.

قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو، تحقق برنامه هاي استراتژيك اين گروه صنعتي را نيازمند توسعه محصولات جديد و بکارگيري فن آوري هاي تازه، تعديل قوانين بانکي و مالياتي دانست و گفت: در کشورهاي پيشرفته غربي دولت ها تسهيلات لازم براي فعاليت صنعت خودروسازي را با سود ناچيز در اختيار آن ها قرار مي دهند.

وي گسترش تعامل با خودروسازان برتر جهان به ويژه آسيا به صورت مولتي برندينگ و توسعه و توليد برندهاي مختلف جهان را از ديگر برنامه هاي راهبردي ايران خودرو دانست و اظهار داشت: عرضه سالانه سه محصول جديد و دو مدل سال از ديگر برنامه هاي مهم در همين راستا است.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو خبر از اختصاص سه درصد از درآمد سالانه ايران خودرو به تحقيق و توسعه داد که اين امر نشان دهنده اهتمام شركت به توسعه فناوري هاي روز جهان در محصولات خوداست .

وي تاکيد کرد: گروه صنعتي ايران خودرو به دليل برخورداري از نيروي انساني متخصص، جوان و با نشاط در كنار سيستم هاي توليدي پيشرفته، در توسعه فناوري هاي روز جهاني سرآمد بوده و ظرفيت بالايي براي ايفاي نقش در توسعه تمامي صنايع دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر