بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۷
خط های تولیدی شرکت هر چهار سال یکبار نیازمند تعمیرات اساسی می باشند که از فروردین ماه این تعمیرات به مدت سه ماه آغاز شد و طی این مدت میزان تولید از 93 روز کاری در سال قبل به 13 روز کاری کاهش یافت که با توجه به اتمام این تعمیرات و راه اندازی مجدد خط تولید، بخشی از این کاهش میزان در عملکرد سه ماهه دوم سال مالی جاری جبران شده است.
کد خبر : ۷۹۴۹۱
شرکت فروسیلیس ایران از تولیدکنندگان آلیاژ فروسیلیسیم، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 را براساس عملکرد سه ماهه خود مبلغ 587 ریال برآورد کرده که این مبلغ نسبت به سال مالی قبل حدود 21 درصد کاهش یافته است. این شرکت در دوره سه ماهه منتهی به 91.3.31، توانسته 12 درصد از سود پیش بینی شده سال مالی 91 خود را پوشش دهد.

با بررسی آخرین صورت های مالی شرکت فروسیلیس ایران، می توان دریافت که تولید شرکت در دوره سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل 91.65 درصد کاهش یافته است که در این خصوص محسن قنبری مدیر مالی شرکت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: خط های تولیدی شرکت هر چهار سال یکبار نیازمند تعمیرات اساسی می باشند که از فروردین ماه این تعمیرات به مدت سه ماه آغاز شد و طی این مدت میزان تولید از 93 روز کاری در سال قبل به 13 روز کاری کاهش یافت که با توجه به اتمام این تعمیرات و راه اندازی مجدد خط تولید، بخشی از این کاهش میزان در عملکرد سه ماهه دوم سال مالی جاری جبران شده است.

وی همچنین درباره فروش محصولات و تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید گفت: عمده فروش فرآورده های تولیدی شرکت به صورت داخلی می باشد و بخش اندکی از محصولات نیز به کشورهای ارمنستان و ترکیه که در زمره مشتریان همیشگی محصولات "فروس" شرکت می باشند، صادر می شود.

قنبری در خصوص نحوه صادرات و موانع موجود اذعان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های اعمال شده، نقل و انتقالات ارزی مبالغ حاصل از فروش با مشکل رو به رو شده و شرکت برای مقابله با این مسئله، درآمد ارزی حاصل از صادرات محصول را صرف تأمین قطعات مورد نیاز خود از منابع خارجی می کند که با اعمال این روش دیگر نیازی به انتقال درآمد ارزی به حساب های شرکت وجود ندارد.

وی در ادامه این گفتگو درباره شرایط تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید اظهار کرد: مواد اولیه وارداتی شرکت شامل خمیر الکترود، کک و شمش منیزیم می باشد که این واردات به ترتیب از کشورهای هند، آفریقا و چین صورت می پذیرد و ذخیره مواد اولیه کنونی شرکت جوابگوی نیاز تولید تا حدود یک سال و نیم آتی دیگر خواهد بود.

وی همچنین افزود شرکت فروسیلیس درصدد واردات محموله دیگری از مواد اولیه مورد نیاز می باشد تا بتواند این ذخیره مواد را برای 2.5 الی 3 سال افزایش دهد.

مدیر مالی فروسیلیس ایران در ادامه بیان مشکلات پیش روی "فروس" به طرح فاز دوم تولید ذغال چار اشاره کرد و گفت: این طرح توسعه ای که فاز اول آن به صورت کامل تکمیل شده، به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای خارجی و عدم امکان تأمین قطعات مورد نیاز برای شروع فاز دوم، هنوز به بهره برداری نرسیده است و در صورت بهره برداری، این خط می تواند تأمین کننده ذغال مورد نیاز برای تولید محصولات شرکت باشد.

وی در خاتمه سخنان خود درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت این چنین عنوان کرد: شرکت درخواست مجوز افزایش 179 درصدی سرمایه فعلی را به سازمان بورس و اوراق بهادار صادر کرده است و امیدواریم این برنامه با اخذ مجوزهای لازم عملیاتی گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر