بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۹
کد خبر : ۷۹۷۹۹
دنیای اقتصاد- معاون ناشران و اعضاي بورس تهران با بیان اینکه سیمان آبیک بزودی در بورس عرضه می‌شود، وضعیت آخرین درخواست‌ها و روند پذیرش را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومي شركت بورس اوراق بهادار تهران، محمدرضا عربی با بیان اين مطلب افزود: تمامی اقدامات درج سیمان آبیک انجام شده و ما پیگیر عرضه سهام این شرکت در بورس هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولان‌ شرکت سیمان آبیک روز پنج‌شنبه هفته جاری جلسه بازدید از کارخانه را برای اهالی بازار سرمایه مهیا کرده‌اند، گفت: امیدواریم پس از این بازدید در اولین فرصت با نظر سهامدار عمده، جلسه معارفه آن برگزار شود.
وی با بیان اینکه امیدنامه شرکت سیمان آبیک نهایی شده است، پیش‌بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جلسه معارفه سیمان آبیک برگزار شود. معاون ناشران و اعضاي بورس تهران کارگزار مشاور پذیرش این شرکت را کارگزاری تامین سرمایه نوین معرفی کرد. وی خبر از بررسی پذیرش اوراق مشارکت‌های جدید در بورس داد و گفت: ما با کمک شرکت‌های تامین سرمایه پیگیر پذیرش اوراق مشارکت‌های جدید در بورس هستیم.
عربی تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات پذیرش، موضوع پذیرش شرکت تولید نیروی برق کرمان و یک شرکت خصوصی دیگر مورد بررسی قرار گرفت، اما هیات پذیرش با ورود این شرکت‌ها مخالفت کرد.
وی دلیل عدم پذیرش شرکت تولید نیرو برق کرمان را شرایط خاص نیروگاه‌ها و ارتباطات آنها با دولت و توانیر اعلام کرد و ادامه داد: این شرکت به بدنه توانیر متصل است و همه پرداخت‌های آن توسط توانیر انجام می‌شود. در ضمن ریسک نقدینگی و یک سری مسائل مربوط به آن دارای شفافیت لازم نبود. این امر موجب شد که هیات پذیرش برای پذیرفتن آن در بورس مجاب نشود. عربی ادامه داد: شرکت دوم نیز به دلیل بالا بودن ریسک‌های حاکم بر آن و نداشتن حداقل‌های دستورالعمل پذیرش، نتوانست شرایط ورود به بازار سهام را به دست آورد.
معاون ناشران و اعضاي بورس تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر اراده خوبی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه و تحت پوشش خود به وجودآمده است. وی ادامه داد: تاکنون دو شرکت هلدینگ دارویی تامین و هلدینگ نفت و گاز تامین درخواست پذیرش در بورس داده‌اند و به زودی طی جلساتی مستندات و مدارک لازم از آنها دریافت می‌شود. این شرکت‌ها بزرگ هستند و قابلیت حضور در بازار سرمایه را دارند. در ضمن این شرکت‌های هلدینگی در بدنه خود دارای شرکت‌های خوبی هستند، که ما مساله ورود این شرکت‌ها را در بورس به صورت مجزا پیگیری می‌کنیم.
عربی در خصوص وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه گفت: مدیران این شرکت برای پذیرش در بورس ابراز تمایل کرده‌اند اما هنوز مستندات و مدارک لازم را برای ورود به بورس ارائه نکرده‌اند.
وی درباره پذیرش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در بورس گفت: جلسات اولیه با مدیران ارشد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برگزار شده و یکسری از مدارک و مستندات اولیه دریافت شده است، که پس از نهایی شدن قرارداد مشاور پذیرش، ضمن انجام اقدامات مربوطه، مستندات و مدارک تکمیلی نیز دریافت خواهد شد و با تکمیل فرآیند پذیرش در اولین فرصت، ما آماده پذیرش آن هستیم.
عربی با اشاره به اینکه معاونت ناشران و اعضاي بورس پیگیر بازاریابی برای پذیرش شرکت‌های جدید در بورس است افزود: ما در این زمینه کتابچه راهنمای پذیرش شرکت‌ها در بورس را تهیه کرده‌ایم که علاقه مندان می‌توانند آن را تهیه کنند. در ضمن تالارهای منطقه‌ای ما پیگیر برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ استانی هستند و با اتاق بازرگانی نیز در حال مذاکرات و مکاتباتی در این خصوص هستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر