بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر : ۷۹۹۱۵
دنیای اقتصاد- مجيد اسكندري: بازار فرابورس، روز متعادلي را پشت سر گذاشت. به گزارش خبرنگار ما، ديروز بيش از 148 ميليون اوراق بهادار به ارزش 192 ميليارد و 549 ميليون ريال در بازارهاي فرابورس دادوستد شد.

ذوب‌آهن اصفهان همچنان پيشتاز اين بازار است، به گونه‌اي كه بخش قابل توجهي از ارزش معاملات فرابورس به اين شركت اختصاص دارد. روز گذشته اوراق مشاركت مجد نيز با ارزش معاملاتي بالغ بر 50 ميليارد ريال نقش بسزايي در روند معاملات فرابورس داشت.
ديروز سهام شركت ذوب‌آهن اصفهان توانست بيش از 80 ميليارد ريال از ارزش معاملات فرابورس را به خود اختصاص دهد و در جايگاه نخست قرار گيرد. پس از آن حق‌تقدم پتروشيمي ايرانيان توانست با ارزش معاملات 9/13 ميلياردي در جايگاه دوم و صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود هم در جايگاه سوم قرار گيرد.
اما بيشترين حجم معاملات به حق‌تقدم پتروشيمي ايرانيان اختصاص داشت كه دادوستد 7/109 ميليون برگه را به ثبت رساند.
در اين ميان كمترين ارزش معاملات بازار ديروز فرابورس يك ميليون ريال بود كه به گروه فن‌آوا تعلق داشت. مرجان كار نيز با دادوستد 350 سهم خود عنوان كم‌حجم‌ترين معاملات را دارا شد.
براساس آمارهاي منتشرشده روز گذشته سهام قند شيروان توانست با تجربه رشد 5 درصدي به رقم 9 هزار و 788 ريال برسد. مرجان كار و تدبيرگران فارس نيز توانستند با رشد قيمت 99/4 درصدي روبه‌رو شوند.
در همين حال سبحان دارو، فولاد آلياژي يزد و كويرتاير هم به ترتيب با 5 درصد، 55/4 درصد و 27/4 درصد كاهش قيمت، بيشترين افت قيمت را در بازار فرابورس شاهد بودند.
روز گذشته 75 نماد در بازار فرابورس دادوستد شد كه در اين ميان 24 نماد با كاهش قيمت و 27 نماد با افزايش قيمت روبه‌رو شدند و 24 نماد نيز تغييري در قيمت خود نديدند.
گزارش خبرنگار دنياي اقتصاد حاكي است، روز گذشته نماد معاملاتي شركت فولاد آلياژي يزد پس از برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق‌العاده و نماد معاملاتي سرمايه‌گذاري توسعه و عمران كرمان پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه بازگشايي شد و مورد معامله قرار گرفت.
لاوان كي به فرابورس مي‌آيد؟
مدیرعامل فرابورس آخرین وضعیت عرضه اولیه سهام پالایشگاه لاوان را اعلام کرد.
امير هامونی توضیح داد: پیگیری‌ها از این شرکت به طور مداوم ادامه دارد تا بعد از نهایی شدن بودجه و صورت‌های مالی لازم و انتشار در سایت کدال، جلسه معارفه‌ برگزار شود، بنابراین عرضه اولیه سهام این شرکت سه چهار روز بعد از انتشار اطلاعات در کدال انجام می‌شود.
وی در رابطه با دلیل پذیرش در بازار دوم فرابورس این شرکت مشمول اصل 44 با سرمایه 114 میلیارد تومانی هم گفت: این اتفاق ناشی از تعهد سهامداران عمده به عرضه اولیه 5 درصد سهام است که برای پالایشگاه تهران هم رخ داد.
هامونی در خاتمه اظهار کرد: پیگیری برای بازگشایی نماد معاملاتی پالایشگاه تهران در حال انجام است تا با ارائه بودجه و اطلاعات مورد نظر سازمان بورس، هر چه زودتر این شرکت بار ديگر در فرابورس ایران حاضر شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر