بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر : ۸۰۱۳۹

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسایل اقتصادی امروز و مقوله اقتصاد، موضوعی کاملا تخصصی است که صدها کارشناس در حال بررسی آن هستند و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی تابع عوامل متعددی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی که به شیراز سفر کرده است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام کارشناسان و گروه‌های بررسی‌کننده مسایل اقتصادی به یک فهم مشترک دست پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: خواهی نخواهی تحریم‌ها و فشارهای خارجی بر وضعیت اقتصادی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی اقتصاد، کمبود و نارسایی اقتصادی را هدف گرفته است. تمام کارشناسان نیز به این موضوع اذعان دارند که فشارها نقش زیادی در وضعیت موجود دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تنظیم نبودن میزان منابع و مصارف و تزریق بدون تعریف منابع از جمله عوامل موثر در بروز مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود، به نقش تاثیرگذار تولید ملی اشاره کرد و افزود: بها دادن به تولید ملی و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و هدایت منابع مالی به سمت حوزه‌های مولد، زمینه بروز مشکلات اقتصادی را از بین می‌برد.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز طلا و ارز خود به یک کالا تبدیل شده و مردم منابع هر چند خرد خود را صرف خرید آن می‌کنند، گفت: مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول نقد خود آن را به طلا و ارز تبدیل و ذخیره می‌کنند و همین امر تقاضا را افزایش می‌دهد و تعادل را از بین می‌برد.

وی در عین حال نقش عوامل سودجو، دلالان و واسطه‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: سهم اول در بروز مشکلات اقتصادی را تحریم‌ها و فشارها دارند و با وجود آنکه نقش دلالان و واسطه‌ها هم قابل توجه است اما نقش اول نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در خصوص نامه‌نگاری‌های اخیر بین رییس دو قوه اظهار کرد: اختلاف بد است و بدتر از آن اینکه اختلاف در زمانی ایجاد شده و دامن زده شود که دشمنان در کمین باشند.

وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید و تاکید خداوند بر اینکه اختلاف موجب فشل شدن امور خواهد شد، بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: روان جامعه هم از این پیشامدها آزرده می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: تخطی اصلی به عهده کسانی است که شروع‌کننده هستند. در شرایطی پاسخگویی اجتناب‌ناپذیر است. امیدواریم با فرمایشات مقام معظم رهبری و استقبال سران قوا از آن، شاهد همگرایی و وحدت بیشتر باشیم زیرا امروز بیش از هر زمانی به وحدت نیازمندیم.

وی ادامه داد: هیچ میل و رغبتی در رییس قوه قضاییه برای پاسخ به نامه وجود نداشت اما اشکالاتی مطرح شده بود و برای اینکه این ثبت نشود، سعی کردند جوابی مستدل بدهند. اکنون وقت ماجراجویی و اختلاف افکنی و بهانه‌گیری نیست. مردم گرفتار گرانی هستند. کاهش تولید، مشکلات کارآفرینان و موانعی که وجود دارد از یک طرف، و دشمن دندان تیز کرده هم از طرف دیگر وجود دارد. ما باید متحد شویم و دندان‌های تیز شده دشمن را خرد کنیم.

پورمحمدی با تاکید براینکه دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد خرد و کلان اقتصادی هیچ‌گاه کوتاه نیامده است، اظهار کرد: در پرونده فساد بزرگ مالی که با قدرت رسیدگی شد، فشارها و سنگ‌اندازی‌های زیادی وجود داشت و عوامل قدرتمندی در آن حضور داشتند اما دستگاه قضایی با طمانینه، هوشمندی و تدبیر پرونده را تعقیب و رسیدگی کرد و به سرانجام رساند که این قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فضاسازی کنیم و آدرس بدهیم، سیاستی است که متاسفانه در کشور ما وجود دارد اما برای شوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. قبلا هم این مسائل بوده اما دستگاه قضایی کارش را انجام می‌دهد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم بسترهای فساد خشک شود که در این زمینه همکاری کمی شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر