بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
کد خبر : ۸۰۳۹۶
شانا_ گروه پتروشیمی: معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: بررسی و تصمیم گیری درباره قیمت خوراک پتروشیمی ها و نحوه محاسبه آن در وزارت نفت نهایی شده است.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران پلاست در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تامین خوراک واحدهای پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و مجتمع های تولیدی پتروشیمی طبق برنامه ریزی در حال تولید هستند.

مهندس محسن خجسته مهر افزود: تعین فرمول و قیمت خوراک در وزارت نفت بررسی و تصمیم گیری درباره قیمت خوراک پتروشیمی ها و نحوه محاسبه آن نهایی شده است.

وی ادامه داد: به زودی این پیشنهاد به دولت ارائه می شود و دولت، تصمیم نهایی درباره نحوه محاسبه نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی را اعلام خواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش تر در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تامین خوراک واحدهای پتروشیمی در وضعیتی مطلوب قرار دارد و با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، حجم خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها افزایش خواهد یافت.

مهندس احمد قلعه بانی افزود: شرکت ملی نفت ایران برنامه های آتی خود را برای برنامه ریزی تامین خوراک به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرده است و در حال مذاکره برای نهایی کردن خوراک موردنیاز مجتمع های پتروشیمی هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت ملی نفت آماده هرگونه همکاری با شرکت های پتروشیمی است و آمادگی داریم صنعت پتروشیمی را در مسیر رشد و توسعه حمایت کنیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیش تر به خبرنگار شانا گفت: تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و با به مدار آمدن گاز فازهای جدید پارس جنوبی، به تدریج حجم خوراک افزایش خواهد یافت.

علی محمد بساق زاده افزوده بود: خوراک گاز طبیعی موردنیاز واحدهای پتروشیمی با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی و وارد مدار شدن گاز تولیدی فازهای 15 و 16، 17 و 18 به تدریج افزایش می یابد.

وی با بیان این که برخی از مجتمع های پتروشیمی با کمبود خوراک رو به رو هستند، گفت: با برنامه ریزی های وزارت نفت و با همکاری شرکت های تابعه، خوراک موردنیاز این مجتمع ها تامین و فرآورده های پتروشیمی با ظرفیت بیشتر تولید خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر