بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
معاون پشتیبانی شرکت موتوژن اعلام کرد:

بررسی ارایه تعدیل در نرخ فروش و بهای ارز

در حال حاضر تولید شرکت فراتر از ظرفیت اسمی می باشد و سیاست تولیدی نیز در راستای افزایش سالانه تولید شرکت می باشد. از همین رو در سال جاری نیز با افزایش تولید و در پی آن افزایش فروش مواجه بودیم که بخش عمده ای از افزایش درآمد فروش نیز به دلیل بالا رفتن مقدار فروش شرکت است.
کد خبر : ۸۰۷۸۶
شرکت موتوژن یکی از تولیدکنندگان قطعات و دستگاه های برقی در کشور، درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 91.6.31 را با توجه به عملکرد دوره 9 ماهه و با سرمایه 34 میلیارد و 20 میلیون تومان مبلغ 734 ریال محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 92 درصد رشد داشته است.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت موتوژن در سال جاری با تغییر سال مالی از 9.30 به 6.31، صورت های مالی پایان دوره ای خود را براساس عملکرد 9 ماهه ارایه داده، بطوریکه سال مالی 91 این شرکت از تاریخ 91.9.30 تا 91.6.31 و به مدت 9 ماه بوده است.

همچنین گفتنی است درآمد هر سهم در صورت های مالی 9 ماهه سال جاری در سایت اطلاع رسانی کدال به اشتباه و با سرمایه قبلی 22 میلیارد و 680 میلیون تومانی این شرکت، مبلغ 1106 ریال منتشر شده است که با توجه به مطالب گفته شده سرمایه جدید شرکت 34 میلیارد و 20 میلیون تومان درآمد محقق شده هر سهم در دوره 9 ماهه 734 ریال می باشد.

با توجه به بررسی صورت های مالی 9 ماهه شرکت می توان دریافت که به ترتیب مقدار تولید و فروش شرکت حدود 13 درصد و درآمد فروش نیز 32 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

در همین ارتباط کریم فرج زاده معاون پشتیبانی مدیر عامل شرکت موتوژن در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: در حال حاضر تولید شرکت فراتر از ظرفیت اسمی می باشد و سیاست تولیدی نیز در راستای افزایش سالانه تولید شرکت می باشد. از همین رو در سال جاری نیز با افزایش تولید و در پی آن افزایش فروش مواجه بودیم که بخش عمده ای از افزایش درآمد فروش نیز به دلیل بالا رفتن مقدار فروش شرکت است.

وی همچنین در خصوص وضعیت آتی تولید و فروش شرکت گفت: در سال آینده نیز پیش بینی می شود با افزایش میزان تولید و فروش رو به رو شویم. مضاف بر اینکه با توجه به رشد بهای تمام شده محصولات به احتمال زیاد نرخ فروش محصولات تولیدی نیز افزایش خواهد یافت.

فرج زاده در ادامه گفتگو، درباره نحوه فروش محصولات و همچنین تأمین قطعات مورد نیاز تولید شرکت اظهار کرد: حدود 79 درصد از قطعات مورد نیاز به صورت داخلی و مابقی آن از کشورهای خارجی همچون اوکراین و چین و... تأمین می گردد که با توجه به شرایط کنونی و مشکل تحریم های اعمال شده در بحث واردات قطعات و همچنین انتقال درآمدهای حاصله ارزی موانعی وجود دارد که به تدریج با راهکارهای در نظر گرفته شده این مشکلات به حداقل رسیده است.

وی همچنین درباره فروش محصولات تولیدی شرکت گفت: حدود 97 درصد از فروش محصولات به صورت داخلی و مابقی آن صادر می شود. البته گفتنی است در گذشته به کشور سوریه نیز صادرات داشتیم که با توجه به شرایط پیش آمده، صادرات به کشور مذکور فعلاً متوقف شده است.

معاون پیشیبانی مدیر عامل شرکت موتوژن در خصوص نرخ برابری ارز در نظر گرفته شده در بودجه سال مالی 92 نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه نرخ تسعیر ارز پیش بینی شده در بودجه سال 92 شرکت، دو هزار و 120 تومان برآورد شده است و در اطلاعیه های بعدی پیش بینی جدیدی از درآمد هر سهم به احتمال زیاد تا اواخر آذر ماه اعلام خواهد شد، این نرخ به نرخ تسعیر ارز مبادله ای یعنی دو هزار و 500 تومان تغییر خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود با اشاره به طرح های توسعه ای شرکت اذعان داشت: دو طرح تولید دینام و استارت خودرو و همچنین تولید موتورهای ضد جرقه در برنامه های شرکت موتوژن وجود دارد که از نظر فیزیکی نیز حدود 70 درصد پیشرفت داشته، اما متأسفانه با توجه به اینکه دانش فنی این طرح ها از طریق قرارداد با شرکت هایی همچون بوش و ABB تأمین شده است، با بروز مشکلات بین المللی و تحریم های اعمال شده ارتباطات شرکت و ادامه همکاری با شرکت های مذکور نیز با موانعی مواجه شده است، از همین رو در حال حاضر دو پروژه متوقف شده تا تأمین امکانات و دانش فنی مورد نیاز از منابع داخلی صورت پذیرد.

این مقام مسئول در خاتمه درباره وضعیت و تصمیم های آتی شرکت اظهار کرد: با توجه به برنامه برگزاری مجمع سالیانه شرکت موتوژن در تاریخ 91.8.29، می توان این نوید را به سهامداران این شرکت داد که بالای 70 درصد از سود محقق شده در سال جاری، تقسیم خواهد شد و امیدواریم در سال آتی نیز روند سودآوری "بموتو" با توجه به کاهش واردات وسایل و قطعات برقی و در پی آن افزایش تقاضای محصولات این شرکت، همچنان صعودی باقی بماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر