بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
کد خبر : ۸۰۸۶۱
معاملات ديروز بازار فرابورس بدون هيجان خاصي دنبال شد، به طوري كه معامله‌گران نيز علاقه‌اي به تغيير روند بازار نداشتند؛ در نهايت تنها معاملات پرحجم ذوب‌آهن حدود 50 درصد از حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، ديروز 30 میلیون اوراق بهادار در 5هزارو 672نوبت به ارزش 200 میلیارد ریال در فرابورس خریدو فروش شد.
در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات را همچنان در بازارهای اول و دوم، ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با مبادله 8/14 میلیون سهم داشت و پس از يك هزار و 368نوبت معامله قیمت هر سهم آن با کاهش 2/0درصدي به 2 هزار و 811 ریال رسید.
بر اين اساس ذوب‌آهن ارزشي معادل 42 ميليارد ريال را روانه بازار فرابورس كرد. از سوي ديگر باغميشه، بيمه دي و كويرتاير هم از ديگر نمادهاي موردتوجه بازار فرابورس بودند كه باغميشه با افت 3/4 درصدي و بيمه دي و كويرتاير با افزايش 7/3 و 7/1 درصدي مواجه شدند. بیشترین رشد قیمت به گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان تعلق داشت که با افزایش 3/4درصدی به نرخ هزارو 713 ریال رسید. بیشترین کاهش قیمت هم مربوط به سبحان دارو بود که با کاهش نرخ 4/4 درصدي قیمت 8هزار و 659 ریال را در سیستم معاملات کسب کرد. در بازار پايه نيز معاملات بيمه آرمان با جابه‌جايي بيش از 2 ميليون سهم به 3670 ميليون ريال بالغ شد. همچنين نمادهاي «تجار» و «آينده» نيز ديگر نمادهاي موردتوجه بودند.
از سوي ديگر در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابه‌جا‌یی 43 هزار و 470 برگه داشت.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز در اين روز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز56تا 57 هزار تومان مبادله شد.
احتمال بازگشایی نماد صدرا تا آخر هفته مدیرعامل فرابورس درباره انتقال صدرا به فرابورس گفت: با نهایی شدن درج نام و ارائه تعهد سهامدار عمده، این نماد آخر هفته در بازار پایه فرابورس بازگشايي می‌شود.
امیر هامونی در گفت‌وگو با فارس درباره تصمیم هیات پذیرش اوراق بهادار مبنی بر انتقال صدرا به بازار پایه فرابورس آن هم بعد از 11 سال حضور در بورس اظهار كرد: در صورت نهایی شدن درج نام آن و ارائه قطعی تعهد سهامدار عمده مبنی بر بازارسازی و خرید سهام، نماد معاملاتی این شرکت سه‌شنبه یا چهارشنبه جاری باز می‌شود.
هامونی در برابر این سوال که با توجه به حضور بیش از 27 هزار سهامدار در ترکیب سهامداری صدرا، مکانیزم تعهد سهامدار عمده به خرید سهام این گروه به چه شکل خواهد بود؟ توضیح داد: همزمان با بازگشایی نماد صدرا در بازار پایه علمیات بازار سازی سهام هم انجام می‌شود.
وی افزود: به این ترتیب روزانه از هر کد 10 هزار سهم صدرا توسط سهامدار عمده خریداری خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر