بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۴
کد خبر : ۸۰۹۵۹
اعظم شريفي: معاملات پرحجم گروه ساختماني در كنار رونق معاملات اوراق مشاركت، افزايش حجم و ارزش بازار ديروز فرابورس را رقم زد.
به گزارش خبرنگار ما، ارزش معاملات ديروز فرابورس با جابه‌جايي 36 ميليون اوراق بهادار از 480 ميليارد ريال گذشت.

در بازار ديروز صف‌هاي خريد گروه ساختماني از ابتداي معاملات نمادهاي اين گروه را با نوسان مثبت 5 درصدي همراه ساخت، تا 11 ميليون سهم دادوستد شده اين گروه معادل 30 درصد از حجم معاملات ديروز فرابورس را به خود اختصاص دهند. در اين بين نمادهاي آس‌پ، مسكن شمال شرق، مسكن تهران به همراه باغميشه با نوسان مثبت روند پرحجمي را شاهد بودند و با صف‌هاي خريد پرحجم به كار خود پايان دادند. همچنين صف خريد سرمايه‌گذاران مسكن تهران با حجم 3 ميليوني سنگين‌تر بود. از سوي ديگر ذوب‌آهن در معاملات ديروز همچنان با حجم 7/15 ميليون سهمي ارزشي معادل 44 ميليارد ريال را براي فرابورس به همراه داشت.
در كنار گروه ساختماني نماد بيمه‌ دي هم ديروز بر مدار مثبت بود و با دادوستد 5/4 ميليون سهمي رشد قيمتي معادل 131 ريالي را به ثبت رساند. از سوي ديگر قند شيروان با عرضه صف خريد خود در پايان معاملات شاهد افزايش 7/3 درصدي بود.
در بازار ابزارهاي نوين نيز ديروز معاملات نمادهاي ماهان2 و گواهي سپرده انصار ارزشي معادل 300 ميليارد ريال را به همراه داشتند كه سهم بسزايي را در افزايش ارزش معاملات فرابورس ايفا كردند.
در همين حال، در بازارپايه نيز نمادهاي پارس آريان، بهشت پارس و توسعه شمال معاملات پرحجمي را شاهد بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر