بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر : ۸۰۹۷۹
شرکت کارتن ایران با سرمایه 12 میلیارد و 150 میلون تومان که در زمینه تولید و فروش انواع کارتن و ورق فعالیت می کند برای سال مالی منتهی به اسفند 91 براساس عملکرد 6 ماهه اول برای هر سهم مبلغ 293 ریال عایدی خالص پیش بینی کرده که نسبت به سال مالی گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

این شرکت که در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور کاهش 16 درصدی فروش، 17 درصدی بهای تمام شده، 27 درصدی سود ناخالص و 44 درصدی سود خالص هر سهم نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته را تجربه کرده است در نظر دارد 25 تومان از عایدی خالص هر سهم را بین سهامدارانش تقسیم نماید.

"چکارن" که در دوره 6 ماهه 36 درصد و در دوره 12 ماهه 59 درصد کاهش در تولید داشته نرخ دلار را برای واردات 10 درصدی مواد اولیه 1226 تومان لحاظ کرده است.

گفتنی است این شرکت اعلام کرده در سال جاری طرح خرید یک دستگاه ماشین منگنه اتوماتیک با برآورد هزینه بیش از 510 هزار دلار را در برنامه های خود دارد که تاکنون 47 درصد پیشرفت داشته و این در حالی است که نرخ دلار را برای این خرید همان نرخ ارز مرجع در نظر گرفته و حال اینکه طرح فوق با موفقیت به اتمام برسد یا شرکت مجبور به تعدیل منفی سود برای جبران افزایش قیمت دلار شود در آینده ای نزدیک روشن خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر