بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۴

{mosimage} مطابق اين اطلاعات، كل سرمايه‌‌گذاري مورد نياز براي اجراي اين طرح حدود مبلغ يك‌‌هزار و 50ميليارد ريال برآورد شده كه جهت تامين مالي آن علاوه بر تسهيلات صندوق ذخيره ارزي از تسهيلات بانكي و افزايش سرمايه نيز استفاده خواهد شد.

کد خبر : ۸۱
شركت سيمان شاهرود، پيش‌بيني درآمد هر سهم خود را سال مالي 84 براي اولين بار اعلام كرد.

 به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، بر مبناي اطلاعات دريافتي از شركت سيمان شاهرود كه با نماد <سرود> در تالار اصلي بورس اوراق بهادار فعاليت دارد، پيش‌‌بيني درآمد هر سهم اين شركت براي سال مالي منتهي به پايان سال 84 با سرمايه 54 ميليارد و 80 ميليون ريال، مبلغ 121‌3 ريال به طور خالص (پس از كسر ماليات) است.

 پيش‌‌بيني عملكرد سال مالي مذكور شركت در مقايسه با پيش‌‌بيني عملكرد سال مالي قبل، نشان‌‌دهنده فروش 18درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته 4درصد افزايش، سود عملياتي 23درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات 20درصد افزايش است كه شركت دلايل اين تغييرات را عمدتا ناشي از افزايش نرخ و مقدار فروش و افزايش هزينه‌‌ها اعلام كرده است. شايان ذكر است افزايش نرخ فروش طي سال مالي جاري نسبت به سال مالي قبل، به طور متوسط 13درصد در نظر گرفته شده است.

 مطابق اطلاعات دريافتي از سيمان شاهرود، مبلغ 11ميليارد و 130ميليون ريال از حساب خالص درآمد (هزينه)هاي متفرقه پيش‌‌بيني عملكرد سال مالي 83 مربوط به زيان حاصل از واردات كلينكر مي‌‌باشد.

 بر اساس اطلاعات دريافتي از شركت، در ارتباط با طرح احداث يك خط توليد با ظرفيت 3300 تن كلينكر در روز، جهت خريد ماشين آلات و تجهيزات مبلغ 5/27ميليون يورو از محل صندوق ذخيره ارزي گشايش اعتبار شده است. مطابق اين اطلاعات، كل سرمايه‌‌گذاري مورد نياز براي اجراي اين طرح حدود مبلغ يك‌‌هزار و 50ميليارد ريال برآورد شده كه جهت تامين مالي آن علاوه بر تسهيلات صندوق ذخيره ارزي از تسهيلات بانكي و افزايش سرمايه نيز استفاده خواهد شد. شركت همچنين اعلام كرده است كه در اين رابطه تاكنون مبلغ 140ميليارد ريال سرمايه‌‌گذاري كرده كه با توجه به پيشرفت حدود 9درصد از مراحل اجرايي طرح، اتمام و بهره برداري از آن در سال 1386 پيش‌‌بيني شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر