بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
مستطيل شيشه اي تالار

تکرار دوباره سیکل ها

در مجموع فضای کلی بورس طی روز جاری فضایی مثبت بود که با حجم معاملاتی مناسبی همراه شد و به اعتقاد اهالی تالار شیشه ای چنانچه فردا شرکت های فولادی و معدنی با حضور پرقدرت پتروشیمی ها و پالایشی ها روند پرشتاب تر و قوی تری را اتخاذ کنند، می توان ثبت رکوردهای جدید را در تکرار سیکل های مثبت قبلی برای شاخص کل انتظار داشت، بطوریکه طی هفته آتی و قبل از شروع دهه اول محرم این روند مثبت بر کلیت بازار حاکم شود.
کد خبر : ۸۱۰۲۴
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 91.08.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 120 واحد افزایش به رقم 25274 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 848 واحد افزایش عدد 47126 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 236 واحد صعود به رقم 31215 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 898 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز پتروشیمی پردیس با 36 واحد افزایش شاخص، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات ایران با 19 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

معاملات امروز بورس بیان گر شروع روند مثبت روزانه و تمایل برای حرکت رو به جلو در قیمت سهام اکثر گروه ها به ویژه صنایع پراقبال بازار یعنی پتروشیمی ها، معدنی ها و فلزی ها بود.

براساس گزارش بورس نیوز، تالار شیشه ای در حالی معاملات روزانه خود را آغاز کرد که در همان ابتدا شاخص کل برای سومین بار طی هفته جاری به مدار 31 هزار واحدی بازگشت و در این حرکت مثبت بیشترین تأثیر را صنعت پتروشیمی و پالایشی بر بازار اعمال کرد. بطوریکه پتروشیمی پردیس به همراه سایر همگروهی های خود و پالایش نفت بندرعباس نیز با سایر نمادهای گروه پالایشی قدرت بالایی را برای صعود به نمایش گذاشتند.

افزایش قیمت سهام این دو گروه تا سقف چهار درصد مثبت این نکته را به ذهن ها متبادر می سازد که شاید این حرکت رو به رشد تکرار دوباره سیکل های قبلی در جهش های حرکتی بورس و ثبت رکوردهای جدید در شاخص کل باشد. بطوریکه بالا بودن حجم تقاضای خرید سهام در نماد "شبندر" با وجود عرضه 24 میلیونی این سهم توسط سازمان خصوصی سازی آنچنان بود که سهام عرضه شده به سرعت خریداری شد و در نهایت نیز پالایش نفت بندرعباس معاملات 35 میلیونی سهام خود را با صف خرید نزدیک به 28 میلیونی به پایان برد.

در گروه فلزات نیز "ذوب" لیدر گروه بود و معاملات پرحجمی را با قدرت بالایی پیگیری کرد. در کنار آن "ومعادن" نیز پرقدرت ظاهر شد و معاملات خود را در روند مثبتی ادامه داد.

البته سایر نمادهای گروه فلزی و معدنی همچون "فملی"، "فولاد" و "کچاد" نیز توان بالایی را در صعود از خود به نمایش گذاشتند.

روند مثبت چند روز قبل ساختمانی ها نیز به همان صورت تداوم یافت و ضعف خاصی در ادامه این حرکت بو به بالا از نمادهای این صنعت به چشم نمی خورد.

در گروه غذایی نیز مارگارین، پارس مینو و صنعتی بهشهر شاهد جمع آوری صف های فروش سهامداران بودند، از این رو حجم بالایی از سهام در نمادهای این گروه مورد معامله قرار گرفت.

قندی ها اما در همان محدوده قیمتی روزهای گذشته حرکت کردند و تنها سهام "قپیرا" پرقدرت تر از سایر نمادهای گروه خود معامله شد.

سهام گروه بانکی نیز همچنان بدون فراز و نشیب خاصی در حال معامله بود و تنها بانک ملت همچنان معاملات پرحجمی را همچون روزهای گذشته در اختیار داشت.

برنامه فروش بلوکی سهام شرکت ایران ترانسفو نیز با ایجاد انتظار رشد قیمت ها برای برخی سهامداران، موجب افزایش تقاضای خرید این سهم در تالار شیشه ای شده و رونق بهتری در مقایسه با روزهای گذشته در معاملات این سهم مشاهده می شود. بطوریکه صف خرید بالغ بر یک میلیونی سهام مذکور نیز در پایان معاملات امروز همچنان به قوت خود پا برجا ماند.

در عین حال گروه تجهیزاتی و پیمانکاری معاملات پرحجمی را در دامنه نوسان مثبت حداکثری قیمت ها شاهد بودند و صف های خریداران در تمامی نمادها از جمله "حفاری"، "رمپنا"، "رتکو"، "فاذر" و "فاراک" قابل مشاهده بود.

در مجموع فضای کلی بورس طی روز جاری فضایی مثبت بود که با حجم معاملاتی مناسبی همراه شد و به اعتقاد اهالی تالار شیشه ای چنانچه فردا شرکت های فولادی و معدنی با حضور پرقدرت پتروشیمی ها و پالایشی ها روند پرشتاب تر و قوی تری را اتخاذ کنند، می توان ثبت رکوردهای جدید را در تکرار سیکل های مثبت قبلی برای شاخص کل انتظار داشت، بطوریکه طی هفته آتی و قبل از شروع دهه اول محرم این روند مثبت بر کلیت بازار حاکم شود.

در پایان شایان ذکر است در بورس کالا نیز بازار قراردادهای آتی سکه طلا در تمامی سررسیدها در دامنه نوسان منفی قیمت ها معامله می شود و قیمت قراردادهای آتی سکه طلا تحویل آبان ماه هم اکنون به 11 میلیون و 850 هزار ریال کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
hasan
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
برادرعزیز اگرمی مانیدمواددرسی خوب بانید