بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
مدیر حسابداری شرکت کربن ایران عنوان کرد:

بازگشایی نماد "شکربن" با اعلام تعدیل "پسهند"

با توجه به اینکه شرکت کربن ایران مالکیت 40 درصدی شرکت صنایع لاستیکی سهند را دار بوده و بودجه پیش بینی شده شرکت مذکور به دلیل فروش بخشی از زمین کارخانه با تعدیل با اهمیتی همراه می شود، نماد "شکربن" نیز برای اعلام تعدیل از بابت سود احتمالی "پسهند"، متوقف شده است.
کد خبر : ۸۱۲۷۰
شرکت کربن ایران یکی از تولیدکنندگان دوده صنعتی در کشور پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 را با سرمایه 25 میلیارد تومانی، مبلغ 46 ریال برآورد کرده در حالیکه "شکربن" در سال گذشته مبلغ 101 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرد.

براساس گزارش بورس نیوز، این شرکت در دوره شش ماهه نخست سال جاری، 35 درصد از سود پیش بینی شده هر سهم سال مالی 91 را پوشش داده است.

با بررسی بیشتر صورت های مالی شرکت کربن ایران می توان دریافت که در دوره شش ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ترتیب میزان تولید حدود 2 درصد کاهش، میزان فروش 4درصد افزایش و درآمد حاصل از فروش محصولات حدود 55 درصد افزایش یافته است.

موسی اشعریان، مدیر حسابداری شرکت کربن ایران در بیان دلایل کاهش اندک تولید در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل عنوان کرد: کاهش اندک تولید در این دوره عملکردی به دلیل انجام تعمیرات در ماه های تیر و مرداد بوده که در حال حاضر این تعمیرات پایان یافته و خطوط تولیدی شرکت نیز با ظرفیت سابق در حال تولید هستند.

وی همچنین درباره وضعیت فروش و نرخ عرضه محصولات شرکت گفت: با توجه به اینکه حدود 13 درصد از فروش شرکت، صادراتی می باشد، با افزایش نرخ تسعیر ارز به نرخ مبادله ای در سال جاری درآمد فروش صادراتی شرکت نیز رشد قابل توجهی یافت. افزون بر اینکه افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی شرکت نیز عاملی شد تا درآمد فروش در دوره شش ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 55 درصد افزایش یابد.

اشعریان در ادامه افزود : البته در مقابل افزایش نرخ های فروش محصولات، نرخ خرید مواد اولیه مورد نیاز تولید نیز با افزایش همراه بوده، به گونه ای که بهای تمام شده محصولات در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 44 درصد رشد کرده است.

این مقام مسئول در بیان موانع و مشکلات پیرامون فروش محصولات نیز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ممنوعیت صادرات چندین قلم کالا از سوی دولت و همچنین وجود محصول تولیدی شرکت در میان این اقلام، در بحث صادرات با مشکلاتی مواجه هستیم که مدیران و مسئولان شرکت در صدد برآمده اند تا این موانع را هرچه سریع تر رفع کنند.

مدیر حسابداری شرکت کربن ایران در بیان دلایل توقف نماد معاملاتی مذکور اذعان داشت: با توجه به اینکه شرکت کربن ایران مالکیت 40 درصدی شرکت صنایع لاستیکی سهند را دارا بوده و بودجه پیش بینی شده شرکت مذکور به دلیل فروش بخشی از زمین کارخانه با تعدیل با اهمیتی همراه می شود، نماد "شکربن" نیز برای اعلام تعدیل از بابت سود احتمالی "پسهند"، متوقف شده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک و با مشخص شدن وضعیت سودآوری شرکت لاستیکی سهند، نماد شرکت کربن ایران نیز بازگشایی شود.

اشعریان در خاتمه در بیان برنامه های در نظر گرفته شده برای آینده شرکت عنوان کرد: شرکت کربن ایران در راستای کاهش هزینه های مالی اقدام به تبدیل وام های کوتاه مدت به وام های بلند مدت کرده و در حال حاضر نیز هیچ گونه برنامه ای جهت افزایش سرمایه شرکت در دست اجرا ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر