بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر : ۸۱۳۵۸
فرابورس ايران اولين روز كاري هفته را با معاملات مطلوبي آغاز كرد. به طوري كه كل مبادلات اين بازار با جابه‌جايي بيش از 51 ميليون برگه اوراق بهادار به 453 ميليارد و 639 ميليون ريال رسيد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد در بازار ديروز ذوب‌آهن اصفهان با معاملات چشمگير خود حدود 78 درصد از حجم كل معاملات را به خود اختصاص داد و در صدر ديگر نمادها قرار گرفت؛ تا جايي كه ارزش كل مبادلات «ذوب» با خريد و فروش 5/40 ميليون سهم به 119 ميليارد ريال رسيد.
اوراق اجاره مپنا نيز از ديگر نمادهاي مورد توجه بازار ديروز بود كه با دادوستد 6/106 ميليارد ريال از اوراق خود روبه‌رو شد. همراه اول نيز به دنبال اخبار مربوط به افزايش سرمايه معاملات پرحجمي در محدوده 5/1 ميليون سهم را به ثبت رساند كه ارزش معاملات آن به 65 ميليارد ريال رسيد و در پايان هر سهم اين شركت با نوسان مثبت 5 درصدي به كار خود پايان داد. در اين بازار اوراق ديگر شركت‌ها از جمله گواهي سپرده انصار، مشاركت نارنجستان، اجاره سامان، اجاره ماهان و اجاره اميد نيز معاملات پرحجمي داشتند و هر كدام به ترتيب با دادوستد 28، 2/20، 20، 5/15 و 11 ميليارد ريال از اوراق خود روبه‌رو شدند. در مجموع، روز گذشته 72 نماد در بازار فرابورس معامله شد كه از اين تعداد 34 نماد با نوسان مثبت، 17 نماد با نوسان منفي و 21 نماد ديگر بدون تغيير قيمت بودند.
نماد احياء سپاهان بازگشايي مي‌شود
افزون بر اين، مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: نماد شرکت 9/689 میلیارد ریالی مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان فردا در بازار پایه گشایش می‌یابد.
امیر ‌هامونی با اعلام این خبر افزود: با توجه به احراز شرایط درج شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان با سرمایه 9/689 میلیارد ریال در بازار پایه و در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه نماد معاملاتی سهام این شرکت پس از ارائه اطلاعات به سازمان بورس و درج در سایت کدال دوشنبه 29 آبان گشایش می‌یابد. وی با توجه به اینکه در عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان گشایش می‌یابد، یادآور شد: قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت‌های معامله شده در همان روز تعیین می‌شود.
مدیر عامل فرابورس با اشاره به اینکه پس از گشایش، دامنه نوسان قیمت به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می‌شود، تاکید کرد: استفاده از کد معاملاتی به‌صورت گروهی(ددد)در بازار پایه ممنوع بوده ومعامله گران برخط مجاز به ثبت سفارش در نماد‌های این بازار نیستند.
سرانجام دو عرضه بلوكي
از سوي ديگر با عرضه بلوک 6/36 درصدی شركت تامين ماشين‌آلات ساختماني و نصب (تامکو) در بازار سوم هر سهم آن به نرخ پایه 58هزار و 437ریال به فروش رفت.
شركت تامين ماشين آلات ساختماني و نصب دو ميليون و 205 هزار و 315 سهم معادل 68/36 درصد از سهام اين شركت به ارزش 8/128 ميليارد ريال ديروز در بازار سوم عرضه کرد و هر سهم آن به همان قیمت پایه 58 هزار و 437 ريال به فروش رفت. اين شركت 1/60 ميليارد ريالي در زمينه اجاره، خريد و فروش ماشين آلات و تجهيزات به منظور انجام عمليات احداث، نصب و راه اندازي فعاليت می کند. همچنین در دومین روز رقابت برای تصاحب بلوک 100 درصدی سهام کنترلی شرکت کالای پتروشیمی پس از رسیدن نرخ هر سهم به 42 هزار و 312 ریال، ادامه رقابت به امروز موکول شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر