بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر : ۸۱۴۶۵
موسسات رتبه بندی اعتباری فرصت جدیدی را به سرمایه گذاران بورس می دهند تا در تصمیم گیری های خود با دقت بیشتری عمل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اشاره به اینکه موسسات رتبه بندی اعتباری به ارزیابی ریسک اعتباری شرکت ها می پردازند، اظهار داشت: به این ترتیب بررسی ریسک اعتباری شرکت ها به صورت نظام مند انجام خواهد شد.

محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به اینکه مشخص شدن ریسک اعتباری شرکت ها موجب افزایش اطلاعات سهامداران می شود، تصریح کرد: ارزیابی ریسک اعبتاری شرکت ها توسط این موسسات باعث می شود تا کارایی بازار هم افزایش یابد.

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس با تاکید بر اینکه ارزیابی ریسک اعتباری شرکت ها موجب افزایش شفافیت در بازار سرمایه می شود خاطرنشان کرد: بر این اساس سرمایه گذاران می توانند ارزیابی دقیق تری از سهامی که قصد خریدش را دارند، داشته باشند.

وی در خصوص درجه اعتبار موسساتی که قرار است در داخل به رتبه بندی اعتباری شرکت ها بپردازند، خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی مستقیم به شرکت هایی دارد که به رتبه بندی اعتباری می پردازند به صورتی که اگر این شرکت ها مورد اعتماد نهادهای بین المللی باشند رتبه بندی اعتباری در داخل مورد قبول خارجی ها هم قرار می گیرد .

خواجه نصیری با اشاره به اینکه موسسات رتبه بندی اعتباری به صورت تخصصی به تحلیل ریسک و نرخ سود می پردازند، اظهار داشت: با توجه به نحوه فعالیتی که این موسسات دارند مجبور هستند تا متخصصانی را جذب کنند که ریسک را تحلیل کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به تحلیلی که موسسات رتبه بندی اعتباری ارائه می دهند، سهامداران می توانند به قضاوت درستی از شرکت ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تجربه راه اندازی موسسات رتبه بندی اعتباری تاکنون در کشور وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این موسسات، ریسک اوراقی که در بازارهای مالی منتشر می شود، محاسبه می شود تا سرمایه گذاران با اطلاعات و امنیت بیشتری، سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.

یادآور می شود، همایش یک‌روزه "نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد"، چهارشنبه، یکم آذر، باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مدیران ارشد اقتصادی از سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، بورس‌ها، شرکت‌های برتر، نهادهای مالی، کانون‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه‌ها و ...، در محل هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر