بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر : ۸۱۵۴۲
خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: بعد از آن انتصاب پرسروصدای سعید مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی، حالا حکمی که او برای همسرش در این نهاد عریض و طویل زده است بار دیگر نام مرتضوی را به زبان‌ها انداخته است. مرتضوی، همسرش هما فلاح تفتی را به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش منصوب کرده است. دکتر فلاح تفتی، سال گذشته به عنوان ريیس بیمارستان شریعت رضوی معرفی شده بود و قبل از آن ظاهرا مسوول اداره کلینیک اداره کل تامین اجتماعی تهران بوده است.

البته روابط عمومی تامین اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده و گفته که هما فلاح بیش از 15 سال است در حوزه درمان و مدیریت سازمان تامین اجتماعی خدمت کرده است و این‌گونه نبوده است که هم اکنون در تامین اجتماعی منصوب شده باشد.
همسران در دستگاه دیپلماسی
این گزارش می‌افزاید: پرسرو صداترین حکم همسری بعد از این حکمی که سعید مرتضوی برای همسرش زده است، شاید به سال 86 و دوران وزارت منوچهر متکی بر وزارت خارجه برگردد. در آن مقطع متکی با صدور حکمی همسر خویش را به سمت مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت‌خارجه منصوب کرد. دکتر نظری همسر متکی تا پیش از آن سابقه فعالیت در وزارت خارجه را نداشته و داروساز بوده و تا قبل از وزارت آقای متکی در سازمان بهزیستی کل کشور مشغول به کار بوده‌اند.
همسر متکی در انتخابات مجلس نهم هم ثبت نام کرد، اما سپس انصراف داد. متکی تنها وزیر خارجه ای نبود که همسرش در دستگاه دیپلماسی رفت و آمد داشت. مهرماه سال جاری، روزی که گروگان های ایرانی آزاد شده در لیبی با علی اکبر صالحی، خلف متکی در دستگاه دیپلماسی دیدار داشتند، تصویر صالحی با همسرش در یک قاب منتشر شد. گفته شده که همسر صالحی هم در وزارت خارجه دفتر دارد.
مشاوره همسر به آقای شهردار
بر اساس این گزارش، در مراسم اختتامیه جشنواره زنان و تولید ملی تصویر هدیه محمد باقر قالیباف به همسرش در قاب افتاد و از تصاویر معروف همسران معروف شد. زهرا سادات مشیر با حکم محمد باقر قالیباف به عنوان مشاور شهردار در کنار همسرش مشغول به کار است. او البته از پست مشاورت خود حقوقی دریافت نمی کند. زهرا مشیر در سال 1390 در همایش ملی بانوی وفا در کنار افرادی مثل مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مریم هاشمی دارنده مدال طلای ووشوی جهان به عنوان یکی از ده نامزد تاثیرگذارترین بانوی ایران معرفی شد.
حکم خانم برای آقا
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فاطمه واعظ جوادی در مهرماه سال 1384 از سوی احمدی‌نژاد به عنوان معاون رییس‌جمهور و ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد. ‏او درباره دلیل انتخاب شدن به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود «آقای احمدی‌‌نژاد مرا انسان ‏صادقی تشخیص داده بودند.» واعظ جوادی اما بلافاصله همسرش مجید یزدانی را که در زمان ریاست معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست مشغول به کار بود و به دلیل ‏برخی اختلافات از بدنه سازمان جدا شده بود، دوباره به سازمان بازگردانید و او را به عنوان مشاور و ‏بازرس ویژه ريیس سازمان منصوب کرد‎. بعدها شائبه برخی تخلفات مالی مجید یزدانی دامان فاطمه واعظ جوادی را هم گرفت. او در پاسخ به تخلفات مالی همسرش تنها به این نکته بسنده کرده و گفته بود: «همسرم «مجید یزدانی» مدتی در زمان ریاست خانم «معصومه ابتکار» در سازمان محیط زیست فعالیت داشت و پس از انتصابم با توجه به رشته تحصیلی و تجارب آقای یزدانی در موضوعات زیست محیطی، وی مدتی به عنوان مشاور رییس سازمان نیز فعالیت داشت.»
خبری ‌مبنی بر بازداشت 48 ساعته مجید یزدانی، هم منتشر شد و فاطمه واعظ جوادی بالاخره از سال 88 از این سمت کناره گرفته و در مراسم تودیعش گفت که زیر بار این مسوولیت خمیده شده است.
حکم آیت‌الله یزدی برای دختر
خبرگزاری مهر در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: تمام حکم‌های خانوادگی البته در حکم‌های زن و شوهری خلاصه نمی‌شود. آیت‌الله محمد یزدی ريیس کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وقتی از سال 68 تا 78 ریاست قوه قضائیه را برعهده گرفت دختر خود را سرپرست امور بانوان دستگاه قضایی کرد. گفته می‌شود در آن سال‌ها استدلال محمد یزدی از این اقدام، این بوده که مسائل بانوان را کسی محرم با او، به او منتقل کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر