بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۷
کد خبر : ۸۱۶۲۸
مجيد اسكندري: بازار فرابورس روز گذشته نيز تحت تاثير معاملات ذوب‌آهن اصفهان و همراه اول، روند متعادلي را پشت سر گذاشت.
روز گذشته بيش از 25 ميليون برگه بهادار به ارزش حدود 184 ميليارد ريال در بازارهاي فرابورس دادوستد شد كه اين ميزان در مقايسه با روز دوشنبه با كاهش همراه بود.

ديروز سهام ذوب‌آهن اصفهان توانست شاهد مبادله 2/14 ميليون سهم خود به ارزش حدود 40 ميليارد ريال باشد و به اين ترتيب بيشترين حجم و ارزش مبادلات روز گذشته بازار فرابورس به اين شركت تعلق گرفت. در همين حال همراه اول نيز با برخورداري از ارزش معاملات 18 ميليارد ريالي در رديف بعدي قرار گرفت. پس از اين شركت، كويرتاير نيز توانست با ارزش معاملات 5/8 ميليارد ريالي رتبه سوم را كسب كند.
از سوي ديگر افرانت و سبحان‌دارو تنها توانستند 4 ميليون ريال دادوستد را به ثبت برسانند و از لحاظ ارزش معاملات در انتهاي جدول قرار گرفتند. همچنين سبحان‌دارو و صنعتي مينو از لحاظ حجم معاملات كمترين رتبه را به دست آوردند. حجم معاملات اين دو شركت، هر كدام 500 سهم بود.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته سهام شركت‌هاي صنعت روي زنگان، كويرتاير و روان فناور به ترتيب با 97/4 درصد، 95/4 درصد و 84/4 درصد افزايش قيمت بيشترين رشد را تجربه كردند. اين در حالي است كه قند شيروان با 5 درصد كاهش قيمت، بيشترين افت را در بازار ديروز فرابورس به خود نسبت داد. مقايسه تغيير قيمت شركت‌ها نشان مي‌دهد روز گذشته از 74 نمادي كه در بازارهاي فرابورس مبادله شدند 43 شركت با افت قيمت و 13 شركت با افزايش قيمت همراه شدند. همچنين تعداد 18 شركت نيز بدون تغيير ماندند.
يادآور مي‌شود، به دنبال رقابت بلوک 9/99 درصدی سهام صنایع چوب خزر کاسپین به ارزش 5/330 میلیارد ریال، پس از رسيدن نرخ هر سهم به 6 هزار و 168 ريال، ادامه رقابت به امروز موكول شد.
اين در حالي است كه رقابت براي تصاحب بلوك 100 درصدي سهام كنترلي شركت كالاي پتروشيمي به ششمین روز کشید و امروز اين رقابت با نرخ هر سهم 42 هزار و 850 ريال، دنبال مي‌شود.
همچنين در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابه‌جا‌یی 19 هزار و 800 برگه داشت. در اين روز، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز با رشد کم در مرز 59 هزار تومان مبادله شد.
عرضه بلوک 7/98 درصدی تهران بتون
شرکت خدمات مدیریت صبا تامین 7/98 درصد از سهام شرکت تهران بتون را به ارزش 9/119 میلیارد ریال سه‌شنبه 7آذر در بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.
بنابر اين گزارش، شرکت خدمات مدیریت صبا تامین قصد دارد، 11میلیون و 350هزار سهم يعني معادل 7/98 درصد از سهام شرکت تهران بتون را به ارزش 9/119 میلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم 10هزارو 567ریال به صورت یکجا و نقد و اقساط و با شرایط 40درصد نقد طی 9روز کاری پس از انجام معامله و بقيه 4قسط مساوی 6ماهه با نرخ سود 17درصد، سه‌شنبه 7آذر در بازار سوم عرضه کند.
يادآور مي‌شود، این شرکت 5/11 میلیارد ریال سرمایه دارد و مبلغ سپرده حضور در رقابت 5/3میلیارد ریال تعیین شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر