بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر : ۸۱۷۵۰
تعدادی از دانشویان بورسیه ایرانی که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند، چندی است که نتوانسته اند هزینه ارزی تحصیل و زندگی خود را دریافت کنند و با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. 

به گزارش تابناک این دانشجویان با ارسال نامه ای به رئیس جمهور از این وضعیت گلایه کرده اند و از اینکه مسئولان بانک مرکزی دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات آنان را نادیده گرفته اند، لب به شکایت گشوده اند. متن این نامه بدین شرح است:
 
باسمه تعالی 
رییس جمهور محترم، 
جناب آقای دکتر احمدی نژاد، 
 
با سلام و احترام، 
 
در دوران کنونی که تمامی قدرت های دنیا دست به دست هم داده اند تا ایران اسلامی را از مواضع به حق خود عقب برانند، جای بسی خوشحالی است که هم نظام اسلامی و هم مردم شریف ایران در این گذرگاه حساس تاریخ سر فرود نیاورده و پایدارتر از گذشته به مقاومت پرداخته اند تا صدای حق را به گوش جهانیان برسانند. در این راستا، دانشجویان بورسیه نیز، به مثابه سفیران علم و فرهنگ ایران اسلامی درمعتبرترین دانشگاههای جهان، در کنار سایر مردم حفظ عزت و سربلندی ایران عزیز را اولین و اصلی ترین هدف خود قرار داده‌اند و تدبیر در جهت رفع مسائل به وجود آمده را در راستای تعالی علمی و تحصیلی دانشجویان ایران اسلامی و بی اثر نمودن توطئه های دشمنان، وظیفه خویش می دانند. 
 
لازم بذکر است که متأسفانه چند ماهی است که مشکلات و ناهماهنگی هایی در پرداخت مقرری ارزی دانشجویان بورسیه اتفاق افتاده است که به جد باعث نگرانی است. در این راستا، لازم است به اطلاع جنابعالی برسانیم که بانک عامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یعنی بانک تجارت از پرداخت ارز مورد نیاز دانشجویان بورسیه وزارت علوم سرباز می زند به نحویکه شاهد تأخیر چند ماهه در پرداخت مقرری اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بورسیه هستیم. 
 
از آنجاییکه دولت جمهوری اسلامی سرمایه گذاری نموده است تا این عزیزان با تلاش علمی خود انشالله زمینه ساز پیشرفت هرچه بیشتر ایران عزیز باشند، متاسفانه این مشکلات بازدهی دانشجویان را به شدت تحت تاثیر قرارداده است. لازم به ذکر است که تداوم این وضعیت و تبدیل شدن آن از یک استثناء به یک رویه، متاسفانه، باعث ایجاد اختلال بسیار جدی در گذران زندگی عادی و تحصیل این دانشجویان و خانواده های آنان شده است. در واقع، تبعات عدم پرداخت مقرری و شهریه دانشگاه صرفاً ترک تحصیل دانشجویان بورسیه نخواهد بود؛ بلکه آثار و عواقب آن مستقیم و غیر مستقیم وجهه و اعتبار ایران عزیز را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. چنانچه دانشجوی بورسیه کشور به دلیل عدم پرداخت شهریه و مقرری توسط دولت ایران از تحصیل باز ماند، این امر را به ذهن خطور می دهد که تحریم ها کاملاً اثر گذار بوده و یک دولت نمی تواند هزینه تحصیل دانشجویان خود را پرداخت نماید. بگذریم از تبعات رسانه ای و تبلیغاتی آن در مجامع جهانی و نیز آثار دراز مدت آن در آینده. 
 
ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتراحمدی نژاد، جهت اطلاع عرض می نمائیم که مدتی پیش مسوولین محترم وزارت علوم اعلام نمودند که دستور مستقیم از سمت شخص جنابعالی در خصوص حل این معضل صادر شده و لیکن بانک مرکزی از پیگیری اجرای آن سر باز می زند! حقیقتا چنین پاسخی قانع کننده نبوده و در این میان، آنچه بیش از همه، مایه تاسف می نماید، عدم اعتنای مدیران و مسوولین میانی به دستور مستقیم رئیس جمهور منتخب ملت در خصوص رفع مشکلات دانشجویان بورس خارج از کشور است که پیشبرد امر تحصیل خویش را بر مبنای تعهد دولت محترم، استوار ساخته اند. 
 
از این رو خواهشمندیم دستور فرمایید در پرداخت های دانشجویان بورسیه خارج از کشور تسریع جدی صورت پذیرفته و با انجام تدابیر لازم، امکان عدم اعتنای مسوولین ذیربط به دستورات مقتضی، به حداقل ممکن برسد. 
 
و من الله التوفیق 
جمعی از دانشجویان بورسیه وزارت علوم و وزارت بهداشت 
 
رونوشت: 
 
- مقام محترم وزارت علوم، تحقيقات و فناوري 
- رياست محترم بانك مركزي. 
- معاونت محترم دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري. 
- مديريت محترم اداره کل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر