بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۹
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری خبر داد:

صنعت پتروشیمی نقل محفل امروز

ممنوعیت ها و محدودیت های صادرات انواع کالا، افزایش نرخ خوراک مصرفی صنایع و نیز تغییر در سیاست های ارزی همگی مواردی هستند که در قالب تصمیمات کوتاه مدت گرفته شده اند و درباره آثار جانبی آن بر بورس چندان تحلیل دقیقی انجام نشده است.
کد خبر : ۸۱۹۸۸
کانون نهادهای سرمایه گذاری طی روز جاری در جلسات ماهانه خود صنعت پتروشیمی را در جهت رفع ابهامات موجود از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار می دهد تا طی این جلسه راهکارهایی مفید و سازنده برای حل مشکلات واحدهای فعال این گروه ارایه شود.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران از حضور تمام ارگان های مربوط به صنعت پتروشیمی و مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز بزرگان این صنعت در پنجمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه خبر داد و افزود: این جلسات که به صورت هدایت شده به مشکلات یک به یک صنایع می پردازد، طی روز جاری گروه پتروشیمی را مورد بررسی قرار می دهد تا برای ابهامات پیرامون بر سر نرخ خوراک، ممنوعیت ها و محدودیت های صادرات فرآورده ها و نیز سایر موانع موجود برسر راه فعالیت های آنها چاره ای اندیشیده شود.

پیشنهاد منشور حسابرسی داخلی

بهروز خدارحمی به جایگاه این کانون در مشارکت با سایر نهادها اشاره کرد و از ارایه منشور پیشنهادی حسابرسی داخلی به سازمان بورس خبر داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: طی نشستی که طی روزهای اخیر برگزار شده، منشور حسابرسی داخلی و تشکیل کمیته حسابرسی در راستای دستورالعمل های جدید سازمان بورس پیشنهاد شده تا این موضوع قبل از تصویب نهایی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

برگزاری دوره های آموزشی

این مقام مسئول از اختصاص چندین دوره آموزشی در کانون نهادهای سرمایه گذاری خبر داد و گفت: دوره های مختلف سرمایه گذاری در بازار سرمایه در چند سطح مختلف در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به دوره آمادگی آزمون های بازار سرمایه و تمدید مدارک آنها اشاره کرد.

همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، کانون در تهیه مفاد و محتوای کتاب های آموزشی و برگزاری کلاس های مختلف حضور فعال دارد که برگزاری کلاس های مدیریت ریسک برای صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز از جمله این برنامه های کانون بوده است.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: دوره های ماهانه برای مدیران ارشد ویژه بازآموزی چالش های روز در زمینه امور مالی و سرمایه گذاری برگزار می شود که مختص مدیران غیر مالی شرکت های عضو کانون است.

وی افزود: این دوره ها به صورت کارگاهی برپا می شود تا آخرین اطلاعات، قوانین، دستورالعمل ها و ابزارهای موجود در حوزه مالی در قالبی کاربردی به داوطالبان حضور در این دوره ها ارایه شود.

راه اندازی سیستم آموزش از راه دور

خدارحمی تست نهایی و راه اندازی سیستم آموزش از راه دور به صورت فراگیر و به طور رایگان را برای اولین بار اعلام کرد و اظهار داشت: این سیستم حداکثر ظرف دو هفته آینده عملیات آزمایش نهایی خود را سپری کرده و از طریق سایت کانون و نیز سایت شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی قابل دسترسی خواهد بود.

تشکیل کارگروه دخالت مستقیم

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به تصمیمات کوتاه مدت در حوزه کلان اقتصادی بدون توجه به آثار زیان بار جانبی چنین اقداماتی گفت: دغدغه فعلی سرمایه گذاران این است که سیاست های کلان اثرگذار بر روند بازار سرمایه با تحلیل های واقع بینانه اتخاذ نمی شود، از این رو شاهد تعلل سرمایه گذاران برای فعالیت در بورس و وجود ابهامات فراوان هستیم. بطوریکه بالا رفتن ضریب حساسیت فعالان بازار نسبت به شایعات در مقایسه با گذشته اثرات مخرب خود را بر بورس اعمال می کند.

وی افزایش نسبت سرمایه گذاران حقیقی در مقابل حقوقی ها را نشانه افزایش سطح اطلاعات آنها دانست و بر لزوم رعایت احتیاط بیشتر در این شرایط تأکید کرد.

خدارحمی در خاتمه سخنان خود گفت: زمانی که نوسانات اخبار منتشر شده در بازار افزایش می یابد و بی ثباتی در سیاست های مسئولین بیش از پیش شدت می گیرد، نمی توان انتظار بازاری کارا و پویا را داشت.

ممنوعیت ها و محدودیت های صادرات انواع کالا، افزایش نرخ خوراک مصرفی صنایع و نیز تغییر در سیاست های ارزی همگی مواردی هستند که در قالب تصمیمات کوتاه مدت گرفته شده اند و درباره آثار جانبی آن بر بورس چندان تحلیل دقیقی انجام نشده است. حال آنکه نکته مهم، مدیریت این دوره گذر است و بایستی برای گرفتن سیاست های جدید با یکپارچه سازی تمام نهادهای سیاست گذار، بستر سازی لازم صورت گیرد و یکی از اهداف اصلی کارگروه دخالت مستقیم نیز ایجاد هماهنگی بیشتر میان نهادهای مؤثر بر بازار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر