بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
مدیر عامل کارگزاری بانک سامان عنوان کرد:

رشد ادامه دار بورس و چند نکته

با توجه به اینکه اغلب شرکت ها در گروه های مختلف اعم از پتروشیمی ها، معدنی ها و فولادی ها تاکنون عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشتند، پیش بینی می شود در گزارش های 9 ماهه شاهد ادامه همین روند مثبت عملکردی از آنها باشیم و همین امر می تواند گواهی بر پیش بینی ادامه روند صعودی بورس تلقی گردد.
کد خبر : ۸۲۱۷۵
در پی ادامه روند صعودی بورس طی معاملات روز گذشته بار دیگر رکوردی خیره کننده از شاخص ثبت شد و نماگر بازار با رشد 409 واحدی از مرز 32 هزار واحد نیز گذشت.

شکل گیری این روند پرشتاب شاید ذهن اغلب فعالین بازار را به این نکته معطوف کند که آیا این حرکت مثبت طی روزهای آینده نیز همچنان پابرجا خواهد ماند؟

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در خصوص شرایط آتی بازار سرمایه می توان از دو جهت پیش بینی هایی را ارایه داد. در وهله اول با توجه به اینکه اغلب شرکت ها در گروه های مختلف اعم از پتروشیمی ها، معدنی ها و فولادی ها تاکنون عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشتند، پیش بینی می شود در گزارش های 9 ماهه شاهد ادامه همین روند مثبت عملکردی از آنها باشیم و همین امر می تواند گواهی بر پیش بینی ادامه روند صعودی بورس تلقی گردد.

حمیدرضا مهرآور در بیان دیگر دلایل تداوم این حرکت اظهار داشت: از سوی دیگر توجه به وضعیت بازارهای موازی با بازار سرمایه نیز حائز اهمیت است، چراکه در حال حاضر این بازارها جذابیت چندانی برای جذب نقدینگی سرمایه گذاران ندارند. بنابراین می توان انتظار داشت که نقدینگی های سرگردان سرمایه گذاران به سوی بازار سهام روان شود و همین امر نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از دلایل ادامه حرکت رو به رشد بورس باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در خصوص پیش بینی صنایع اثرگذار بر حرکت رو به رشد بازار در روزهای آینده گفت: همانطور که گفته شد شرکت های پتروشیمی، پالایشی، معدنی و فولادی در زمره شرکت هایی هستند که از روند عملکردی مناسبی برخوردارند زیرا این شرکت ها نه تنها درآمد های ارزی محقق می کنند، بلکه از نظر تامین خوراک نیز وابستگی کمتری به منابع خارجی و مصارف ارزی خواهند داشت که همین موضوع موجب می گردد تا شرکت های مذکور همچنان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص اعمال کنند.

وی همچنین افزود: با توجه به این نکات شاید بتوان گفت هیچ دلیلی مبنی بر عدم حضور این صنایع در زمره اثرگذارترین شرکت ها بر حرکت صعودی بورس وجود ندارد.

این مقام مسئول در تکمیل گفته های خود اظهار داشت: تمامی پیش بینی های مطرح شده در خصوص وضعیت آتی بورس با این فرض در نظر گرفته شده که شرایط حاکم بر وضعیت شرکت ها ثابت باقی بماند و تغییر جدیدی رد عوامل اثرگذار بر آنها صورت نگیرد. در غیر این صورت به طور قطع این پیش بینی ها روند متفاوتی را به خود می گیرند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان همچنین در بیان انتظارات خود از وضعیت روزهای آتی بازار گفت: در شرایط کنونی بازار و با توجه به رشد چشم گیر و ناگهانی شاخص کل طی معاملات روز گذشته، شاید انتظار روندی آهسته تر، اما پیوسته از حرکت بورس مناسب تر از ادامه جهش های ناگهانی آن به نظر بیاید.

مهرآور در خاتمه با مخاطب قرار دادن فعالین بازار اظهار داشت: تمامی فعالین بازار باید به چند نکته توجه نمایند و آن اینکه در وهله اول جهت تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام، علاوه بر تحلیل های تکنیکال به جوانب بنیادی سهم نیز توجه نمایند شاید بهتر باشد تا بررسی تکنیکال سهم های مختلف را در اولویت دوم قرار دهند و در کنار رعایت همه این مسائل سرمایه گذاران باید توجه کنند تا بدون توجه به شایعات، اقدام به معامله در بازار سرمایه نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر