بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
پورتال تخصصی آی تحلیل گزارش داد:

طلا در محدوده احتیاط

چشم انداز نوسانات اولیه طلا در بین محدوده 1736 و 1744 می باشد و این محدوده ها مهمترین محدوده در نوسانات صعودی و نزولی روزانه محسوب می گردد. شکست و تثبیت یک ساعته این محدوده های می تواند تمایلات نوسانات ابتدایی را افزایش دهد.
کد خبر : ۸۲۲۰۸
یورو روزانه ( چشم انداز و الگو):

به گزارش بورس نیوز به نقل از پورتال تخصصی آی تحلیل اخبار اقتصادی، الگوی مشاهده شده روز گذشته را، با توجه به مشخصات آن که بدنه نزولی متوسط و سایه کوتاه بالا و سایه کوتاه پایین است و با توجه به موقعیت فعلی طلا، الگوی "ادامه تمایلات نزولی" نام نهادیم.

شایان ذکر است این الگو که ادامه تمایلات نزولیرا در بر دارد، تا زمانی قابل تکیه می باشدکه محدوده 1744 شکسته و تثبیت نگردد.

از طرفی دیگر شکست و تثبیت محدوده 1736 در نوسانات نزولی در روز جاری براعتبار آن، دو چندان خواهد افزود.

نوسانات مشاهده شده روز جمعه در رفتار شناسی نمودار شمعی، با توجه به مشخصات آن که بدنه نزولی متوسط، سایه متوسط پایین و سایه متوسط بالا است که با توجه به موقعیت فعلی یورو، مفهوم ادامه تمایلات نزولی را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است این فرضیه تا زمانی قابل تکیه می باشد که محدوده2950 شکسته و تثبیت صعودی نگردد.

از طرفی دیگر شکستو تثبیت مجدد محدوده 2900 در نوسانات روز دوشنبه براعتبار فرضیه " ادامه تمایلات نزولی"، دوچندان خواهد افزود.

طلا روزانه ( چشم انداز و الگو) :

طلا در نوساناتخود در روز گذشته، با نوسانات نزولی 7 دلاری و با بسته شدن در قیمت 1741 به کار خود خاتمه بخشید.

طلا هم اکنون 61.8 درصد از نوسانات نزولی در بازه زمانی 5 اکتبر 2012 تا 15 نوامبر 2012 یعنی بین محدوده های 1795 تا 1672 را پوشش داده است که در صورت ادامه نوسانات اصلاحی هدف قیمتی بعد 78.6 درصد این روند در محدوده 1770 خواهد بود در غیر این صورت طلا مجددا می تواند به روند نزولی خود تحت تاثیر این روند، بازگردد.

نهایتاً طلا در روز چهارشنبه:

چشم انداز نوسانات اولیه طلا در بین محدوده 1736 و 1744 می باشد و این محدوده ها مهمترین محدوده در نوسانات صعودی و نزولی روزانه محسوب می گردد. شکست و تثبیت یک ساعته این محدوده های می تواند تمایلات نوسانات ابتدایی را افزایش دهد.

مادامیکه طلا در بین محدوده های فوق نوسان دارد ، در اصل طلا در محدوده احتیاط روزانه می باشد و طلا با نوسانات مقطعی صعودی و نزولی همراه خواهد بود.

الگوی مشاهده شده روز گذشته را، با توجه به مشخصات آن که بدنه نزولی متوسط و سایه کوتاه بالا و سایه کوتاه پاییناست و با توجه به موقعیت فعلی طلا، الگوی "ادامه تمایلات نزولی" نام نهادیم.

شایان ذکر است این الگو که ادامه تمایلات نزولیرا در بر دارد، تا زمانی قابل تکیه می باشد که محدوده 1744 شکسته و تثبیت نگردد.

از طرفی دیگر شکستو تثبیت محدوده 1736 در نوسانات نزولی در روز جاری براعتبار آن، دوچندان خواهد افزود.

(خبر روز قبل طلا) :

پس از اظهارات یکی از اعضای فدرال رزرو طلا با افت قیمت همراه شد

در روز سه شنبه پس از این که با اظهارات فدرال رزو دلار تقویت شد بهای طلا نیز با افت همراه شده است اما در همین حال با توجه به پایان دوره ی فروش طلای ماه دسامبرکامکس بهای طلا در رنجی محدود باقی مانده است .دلار در روز سه شنبه و پس از صحبت های سیاست گذاران فدرال رزرو از روند مثبت خود بازمانده است این سیاست گذاران برای بالاتر بردن ارزش دلار اظهاراتی را اعلام کرده بودند. در حالی که قبل تر در برابری با یورو تا پایین ترین رقم 1 ماهه افت کرده بود این افت پس از این رخ داده است که وام دهندگان بر سر کمک به بازپرداخت یونان به توافق رسیده اند .

در اظهارات فدرال رزرو نسبت به افت جایگاه دلار با اجرای سیاست های انبساطی اشاره شده است.

نگاه سرمایه گذران به پایان دوره ی دسامبر طلای کامکس در اواخر روز سه شنبه دوخته شده است.

با بالاتر رفتن بهای دلار وارد کنندگان هندی به حاشیه رانده شده اند.

(خبر روز قبل ارز) :

یورو با از بین رفتن رضایت مندی حاصله از توافق بر سر یونان با افت همراه شده است

در روز سه شنبه و با شروع بازارهای مالی اروپا یورو که پیش تر با توجه به توافق بر سر یونان رشد هایی را تجربه کرده بود در برابری با دلار و سایر ارز های مهم با افت همراه شده است. این افت با توجه به احتیاط بازارها از این مسئله رخ داده است که این کشور هنوز راه درازی در پیش دارد که مسئله بدهکاری های مالی اش را تحت کنترل درآورد .

پس از اینکه یورو تا رقم برابری 300 در برابری با دلار و برای اولین بار در ماه نوامبر رسیده بود, در طول شروع بازارهای اروپایی یورو با کشمکش هایی برای نگهداری از سود های گذشته اش روبرو شده است و تا رقم 2939 افت داشته است. ارز واحد اروپایی در برابری با پوند و ین نیز با افت هایی همراه بوده است.

السا لیگنو از استراتژیست های ارزی RBC می گوید این مسئله خروجی پس از رشد اولیه محسوب می شود .

رشد بهاییورو پس از توافق بر سر باز پرداخت وام های یونانعمر کوتاهی داشته است.

با چرخیدن نگاه ها به سمت اسپانیا یورو زیر فشار قرار گرفته است.

برای مشاهده متن کامل تحلیل اخبار لطفا به پورتال تحلیل اقتصاد جهانی آی تحلیل مراجعه فرمایید...

www.iTahlil.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر