بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷
کد خبر : ۸۲۳۳۷
آیت الله هاشمی رفسنجانی در هفتمین شب رحلت امام و در جمع میلیونها عزادار طی سخنانی پرشور ضمن تاکید بر اینکه " خدمات امام به اسلام حتی در مماتشان هم ادامه خواهد داشت " از زبان ملت و مسئولان با امام عهد بست که یادگاران ایشان را عزیز و گرامی خواهند داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن کامل این سخنرانی منتشر نشده بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام على رسول الله وعلی آل  ائمه المعصومین علیهم سلام

سلام علی امامنه العزیز و الرحیل ، حرف زدن در این محیط مقدس و پرهیجان سنگدلی زیادی لازم دارد که انسان بتواند بر خودش مسلط باشد.

به مخیله ما هم خطور نمی کرد که روزی پیکر پاک امام رو زیر زمین داشته باشیم و ما روی زمین با مردم حرف بزنیم.

زبان مقدس و نورانی امام ما بسته باشد و زبان ما باز باشد . زمین این صحرا خیلی به ما بدهکار است . خیلی عزیز از ما گرفته . به این بقعه مبارکه که در اینجا بنا شده بدهکار است . باید در مقابل این بدهکاری، در مقابل این سرمایه عظیمی که از امت اسلامی گرفته و در این جا ذخیره کرده ، باید بهای گزافی بپردازد . بهای آن شاید این باشد که  از این جا باید قرن ها نور و هدایت به امت اسلامی تحویل بدهد تا بخشی از بهای آن چه را که گرفته به مردم بپردازد .  همه هستی  ما رو تو گرفتی زمین.

هیچ وقت این منطقه فکر نمی کرد که این همه سعادتمند باشد و این همه استحاق لطف الهی را داشته باشد . استحقاق و شایستگی آنکه پیکر امام را در دل خودش جای بدهد .  قطعاً همه سرزمین کره خاک غبطه می خوردند به حال این بقعه ، غبطه می خوردند به حال این صحن، غبطه می خوردند به حال این منطقه .

خوش به حال آنها که در بهشت زهرا آرمیده اند. امروز خود را  همسایه امام می دانند که این  آرزوی همه شیفتگان حق بوده و هست . اگر بنا بود کسی روی زمین بماند هیچ کس به اندازه امام امت در تاریخ ما این استحاق را نداشت. کسی که میلیون ها انسان هر لحظه برای سلامتی و دوام عمر او دستشان به آسمان بلند بود و ازخداوند تقاضا می کردند که این عزیز را برای ما نگهدارد. ما نمی توانیم در مقابل تقدیر الهی جز تسلیم و صبر کاری بکنیم ، تنها کاری که از دست ما ساخته است این است که راه امام رو ادامه بدهیم.

ای امام عزیز، خمینی بزرگوار، معلم، استاد، راهنما، همه چیز ما! من از زبان این مردم . به نمایندگی از قلب تک تک صدها میلیون مشتاق مرید و پیروات در مقابل این منظره شکوهمند و ملکوتی عرض می کنم . امت تو با شما پیمان می بندد .  امروز هفت روزاست که ازمیان  ما رفته ایی . مسلمانان دنیا همه جا ثابت کرده و می کنندد که تو رو فراموش نمی کنند.

امام بزرگوار! مرگ شما هم به اندازه حیات شما  به اسلام خدمت می کند . امروز  دنیا تکان خورده . دنیا لرزیده . تازه مردم دنیا دارند می فهمند که  چه مرد بزرگی در میانشان بود و با میلیون ها رشته به قلب میلیون ها انسان نفوذ کرد و باقی ماند. آنهم در حالی که شما در این قبر آرمیده اید.

آنها از افکارشما، از اهداف شما، از راه شما هراسانند،  کاش شما هم بودید و می دیدید که ملّت  در مرگ شما چه کرده اند.

فرزندانتان، سربازانتان و طلبه های که خیلی دوستشان داشتید. همان ها که به فرمانت در جبهه بودند از قم پیاده آمده اند . دو روز راه می روند که ثواب زیارت شما بیشتر داشته باشند از سراسر این کشورهمه  مردم همه آمده اند . بسیجی های عزیزت که مثل فرزندان خود آنها را دوست  می داشتی احساس یتیمی می کنند . نمی دانید چقدر اشک ریخته شد ؟ شاید هم می دانید و با روح بزرگتان اینها رو می بینید.

فرزندانتان در دو ، سه روز این همه امکانات در بیابان فراهم آورده اند که زوار شماهم  پذیرایی کنند. عزیزانتان  دارند آماده می شوند که این جا تبدیل به پایگاه نشر نور و علم  فضیلت و انقلاب کنند. من می دانم درآینده یکی از زیارتگاه های بزرگ دنیا این جا خواهد شد.

امروز امت عزیز ما خانواده های شهداء و خانواده اسراء و مفقودان ما ، ایثارگران و جانبازان ما ،بسیجیان و سربازان ما ، رزمندگان ما ،نیروهای مسلح ما ، مجلس ما ، دولت ما و رهبر ما همه عاشقانه آمده اند که لحظه سعادت حضور در این جا رو درک کنند و ما شرمسار که قدرت پذیرایی از این دریای جمعیت را نداریم.

فرزند عزیز و بزرگوارات سید احمد آقا که به خاطر فشار اندوه خود قدرت تکلم با امت نداشتند به من وکالت داده اند تا از این مردم خوب تشکر کنم. از این بزرگواران.  از میهمانان از این صاحبان عزاء . از برادر بزرگوارتان آیت الله پسندیده و خانواده پر مهر و کرامتتان ؛ فرزندتان . ما عهد می بندیم  یادگاران  شما را در میان خودمان عزیز و گرامی خواهیم داشت .

همه ما در اهداف شما ، در راه شماحرکت خواهیم کرد و شما کسی نیستیدکه از دلهای ما بروید . قلوب تک تک ما  امروزآرامگاه  شماست و مشعل شما در همه دنیا فروزان است.

قطعا  این اجازه را شما به من می دهید به عنوان یک شادگرتان  از این مردم خوب و متحد تشکر کنم از این مردم بزرگوار ، از این  طلبه های عزیز.

باید تشکر کنم به عنوان شاگرد امام از ساحت مراجع بزرگ که همه نماینده فرستادند به اینجا، از  شما مسئولان کشور و همه کسانی که این جا  زحمت کشیدید از هم شما تشکر می کنم که البته هیچکدام  شما قطعا نیاز به تشکر ندارید .

خدایا ! قلب امام امت عزیز ما رو از ما راضی بفرما.

پرودگارا ! به ما این توفیق  را بده تا بتوانیم در راه امام آن طور که شایسته است حرکت کنیم.

خداوندا ! به امت عزیزی که سال ها در رکاب این امام فداکاری و جهاد کرد توفیق بده.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر