بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر : ۸۲۳۹۶
خبرگزاری رویترز روز جمعه از وین گزارش داد که ایران اعلام کرد در صورت مواجهه با شرایط حمله به تاسیسات هسته ای خود امکان دارد از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای خارج شود. 

به گزارش ایرنا، رویترز افزود: ایران در بیانیه ای اعلام کرد که ˈحمله نظامی به تاسیسات هسته ای می تواند منجر به خروج تهران از معاهده منع گسترش سلاح هسته ای شودˈ.

این رسانه انگلیسی گزارش داد: در این بیانیه که توسط ˈعلی اصغر سلطانیهˈ نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه خطاب به 35 عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت شد، آمده است: در صورت حمله به ایران، این احتمال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی، دولت را به اخراج ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی یا حتی در سناریوی بدتر خروج از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای مجبور کند.

بنا بر گزارش ها، سلطانیه در یک متن شامل 50 پاسخ به پرسش های مطرح در باره برنامه اتمی صلح آمیز جمهوری اسلامی، ادعاها در این زمینه را رد کرده است که این موضوع در پاسخ چهلم قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران که تاکنون با نظارت مداوم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ثابت کرده فاقد فعالیت های هسته ای با گرایش نظامی است، بر استفاده از همه حقوق خود در این زمینه مطابق مقررات بین المللی تاکید دارد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها با تکرار ادعاهای رد شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی استفاده ابزاری کرده اند.

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته - پنجشنبه - در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر