بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر : ۸۲۴۰۹
مجيد اسكندري: در پي رشد چشمگير بازار در هفته گذشته صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري نيز كارنامه درخشاني را پيش روي سرمايه‌گذاران گشودند.
بر اين اساس در هفته‌اي كه گذشت بازدهي همه صندوق‌ها مثبت بود به گونه‌اي كه 40 صندوق توانستند از شاخص كل سبقت گرفته و بازدهي بالاتري نسبت به كل بازار نصيب سرمايه‌گذاران كنند.

در هفته منتهي به هفتم آذرماه صندوق سرمايه‌گذاري آرمان توانست با بازدهي 8/8 درصدي درصدر صندوق‌ها قرار گيرد. پس از «آرمان»، صندوق‌هاي مشترك آرمان يكم و فارابي به ترتيب با 4/5 درصد و 3/5 درصد بازدهي در رتبه‌هاي دوم و سوم ايستادند.
يادآور مي‌شود شاخص كل بازار در هفته گذشته توانست با بازدهي 8/2 درصدي ظاهر شود. در همين حال صندوق پاسارگاد با 1/0 درصد بازدهي در پايين جدول صندوق‌ها جاي گرفت.
مقايسه عملكرد صندوق‌ها در يك ماه اخير حاكي از آن است كه در اين مدت تنها بازدهي 7 صندوق منفي بوده و 29 صندوق نيز بازدهي بالاي 3 درصد را تجربه كرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما در يك ماه گذشته صندوق‌هاي بانك مسكن، پيشتاز و پيشرو با بازدهي 3/13 درصد، 5/11 و 5/11 درصد برترين صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري بودند.
در همين حال صندوق كارآفرينان برتر با بازدهي منفي 1/3 درصد، زيان‌ده‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري در دوره مورد گزارش بود.
مقايسه آمارهاي موجود از عملكرد صندوق‌ها، بيانگر آن است كه در سه ماهه اخير بازدهي تمامي صندوق‌ها مثبت بوده كه در اين ميان، صندوق كارگزاري
بانك صادرات ايران با 6/41 درصد بازدهي، صدرنشين صندوق‌ها بود و صندوق راهنما و بورسيران را كه به ترتيب با 3/39 و 39 درصد بازدهي روبه‌رو شده بودند، پشت‌سر گذاشت.
بازدهي شاخص كل بازار در دوره يادشده 9/29 درصد بوده كه در اين شرايط 16 صندوق توانسته‌اند با بازدهي بالاتر از بازدهي كل بازار، ظاهر شوند.
از سوي ديگر صندوق كارآفرينان برتر توانست با 7/3 درصد بازدهي در رده آخر بازدهي جاي گيرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر