بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر : ۸۲۴۲۰
معاون وزیر نفت از راه‌اندازی همزمان بزرگترین مجتمع تولید اتیلن و طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن جهان خبر داد و اعلام کرد: پس از آغاز تولید اتیلن در مجتمع پتروشیمی کاویان بخشی از محصولاتی تولیدی به خط لوله اتیلن غرب تزریق شد.
عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر با اشاره به راه اندازی خط لوله اتیلن غرب، گفت: تاکنون تا کیلومتر یکهزار و 60 این خط لوله، اتیلن تزریق شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه همزمان با تزریق اتیلن به خط لوله اتیلن غرب، مجتمع پتروشیمی کاویان هم در مدار بهره بردایر قرار گرفته است، تصریح کرد: کاویان به عنوان تامین کننده خوراک پتروشیمی های مسیر خط لوله اتیلن غرب تاکنون به مرحله تثبیت تولید رسیده است.
 
معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون مجتمع پلیمر کرمانشاه آخرین مراحل راه اندازی را پشت سر می گذارد، بیان کرد: با تزریق اتیلن به خط لوله اتیلن غرب امکان تامین خوراک واحد پلیمر کرماشناه هم فراهم می شود.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش بینی می شود امسال در مجموع هشت طرح و پروژه جدید پتروشیمی راه اندازی شوند، تاکید کرد: با به پایان رسیدن دوره تولید آزمایشی این طرح های جدید پتروشیمی افتتاح رسمی خواهند شد.
 
به گزارش مهر، ظرفیت نهایی خط لوله اتیلن جهان 2.5 میلیون تن در سال بوده در حال حاضر ساخت ایستگاه‌های تقویت این خط لوله پتروشیمی به پایان رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
 
عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی کاویان در سال 1385 آغاز شده است که با بهره برداری از این واحد پتروشیمیایی علاوه بر تامین خوراک خط لوله اتیلن عرب، سالانه حدود دو میلیون و 180 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می شود.
 
خوراک پتروشیمی‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب در فاز اول از طریق پتروشیمی کاویان (الفین 11) به ظرفیت 2 میلیون و 180 هزار تن و پتروشیمی مروارید با تولید یک میلیون و 50 هزار تن اتیلن در سال تامین شود.
 
پیش بینی می‌شود با بهره برداری نهایی از خط لوله اتیلن غرب و ساخت 11 مجتمع پتروشیمی در مسیر این خط لوله در مجموع بیش از سه میلیون و 500 تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمیایی ایران افزوده شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر