بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر : ۸۲۹۶۰
ه گزارش جهان، تابستان امسال یك خانه ویلایی در جردن در شمال تهران ركورد گران‌ترین ملك مسكونی تهران را در اختیار خود قرار داد.این خانه‌ ویلایی، مساحتی بیش از هزار مترمربع زیربنا دارد.

به نوشته سامانه مجازی معاملات مسكن، مالك آن به دلیل موقعیت ملك، قیمت پیشنهادی فروش را 12 برابر میانگین قیمت مسكن در تهران تعیین كرده است.


قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی 25 میلیون تومان تعیین شده كه قیمت كل آن 31 میلیارد و 275 میلیون تومان برآورد می‌شود.


مالك این خانه اعلام كرده است: ملك دارای دو اتاق خواب و یك خط تلفن است و در عین حال عمر بنای ساختمان بیست و پنج ساله است. زمین این ملك 1251 مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نیز 40 متر است.


ظاهرا مالك این بنا، قیمت فروش را بر حسب ارزش زمین اعلام كرده به این معنی كه عملا بنای ساختمان آن قابل سرمایه‌گذاری نیست.


جستجو در این بخش از واحدهای فروشی نشان می‌دهد كه فایل‌ها اغلب به واحدهای قدیمی، اما بازسازی شده در نقاط شمالی شهر اختصاص پیدا كرده‌اند كه به دلیل سن بالا قیمت پیشنهادی برای آنها از سوی مالك تنها با در نظر گرفتن قیمت زمین ارائه شده است.


به عنوان مثال ویلایی 630 متری در فرمانیه با عمری بیش از 25 سال، مترمربعی 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مالك در توضیحات ملك خود مزایایی را برای آن برشمرده است كه گذر 17 متری، دوبلكس بودن و انجام عملیات بازسازی ویلا از جمله آنها است.


علاوه بر این مالك این ویلا در توضیحات ارائه شده برای ملك خود آورده كه این ویلا گرچه قابل سكونت است، اما در قیمت‌گذاری آن تنها قیمت زمین ویلا لحاظ شده است.


ویلای دیگری در خیابان ملاصدرا كه بیش از 700 مترمربع مساحت دارد متری 13‌میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.


این واحد نیز بیش از 25 سال عمر دارد و قیمت زمین آن به تنهایی لحاظ شده است. در فروش خانه‌های ویلایی معمولا قیمت كل عبارت است از مجموع قیمت زمین و قیمت بنا. اما در ویلاهای قدیمی برخی مالكان از قیمت‌گذاری بنا صرف نظر و فقط قیمت زمین را لحاظ می‌كنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر