بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر : ۸۳۰۹۳
در پی نخستین عرضه خرد سهام یک شرکت، ناظر بازار فرابورس مزیتهای جمع آوری سهام را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، بهنام محسنی-ناظر بازار فرابورس- گفت: بر اساس تصویب دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات فرابورس در 7 شهریور سال 88 از سوی هیات مدیره سازمان بورس، بستر قانونی جمع آوری سهام شرکت ها توسط سهامدار عمده فراهم شد و فرابورس هفته گذشته این بستر قانونی را برای نخستین بار با عرضه خرد (جمع آوری) سهام شرکت تولید دارو (سهامی عام -در حال توقف) عملیاتی کرد.

وی با اشاره به این که سهامداران خرد حجم قابل توجهی از سهام شرکت های اخراجی و در حال توقف را در اختیار دارند،خاطرنشان کرد: طبق مفاد این دستورالعمل وبا توجه به این که سهامداران خرد به عنوان سرمایه های اجتماعی این شرکت ها محسوب می شوند، سهامدار عمده در جهت حمایت از سهامداران خرد می تواند درخواست خود را مبنی بر جمع آوری سهام با قیمتی منصفانه که موجبات رضایتمندی سهامداران خرد را فراهم آورد به فرابورس اعلام کند.با این روش هم سهامداران خرد کمتر متضررشده و رضایت مندی آنها فراهم می شود و هم مفاد دستورالعمل فرابورس اجرایی می شود.

محسنی با یادآوری انجام نخستین عرضه خرد سهام شرکت تولید دارو توضیح داد:شرکت سرمایه گذاری البرزبه عنوان سهامدارعمده این شرکت و در راستای حمایت از سهامدار خرد در بازار فرابورس بیش از یک درصد از سهام شرکت را در قیمت مورد نظر از سهامداران جمع آوری می کند که با استقبال دارندگان سهام مواجه شده است.

وی با بیان این که درچنین شرایطی سهامدار خرد می تواند بدون محدودیت قیمتی دستور فروش سهام را در سیستم معاملات ثبت کنند، افزود: در یک بازه زمانی یک هفته ایی (تا پایان روز دوشنبه 20 آذر)، سهامداران خرد شرکت تولید دارو فرصت خواهند داشت تا سفارش فروش سهام خود را در سامانه معاملات وارد کنند. از طرف دیگر سهامدارعمده در پایان دوره (روز دوشنبه 20 آذر) اقدام به ورود یک سفارش خرید در سامانه معاملاتی می کند تا در یک حراج تک قیمتی کل سهام مورد نظر جمع آوری شود.

محسنی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت فرابورس از همه سهامداران عمده شرکتهایی که شرایطی مشابه با شرکت تولید دارو دارند دعوت می کند تا با اعلام آمادگی، از این امکان و رویه جدید معاملات سهام برای حمایت از سهامداران خرد خود استفاده کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر