بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۷
کد خبر : ۸۳۷۳۵
هديه لطفي: فرابورس ايران، اولين روز كاري هفته را به‌رغم كاهش در حجم معاملات با رشد ارزش مبادلات آغاز كرد، به طوري كه هرچند حجم كل سهام خريد و فروش‌شده در اين بازار با افت 50 درصدي نسبت به معاملات روز ماقبل مواجه شد، اما ارزش كل سهام معامله شده در اين بازار با 35 ميليارد ريال افزايش به حدود 403 ميليارد ريال رسيد.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار ديروز بيش از 19 ميليون برگه اوراق بهادار در 5 هزار و 246 مرتبه ميان سهامداران جابه‌جا شد و ارزش كل معاملات هم به سطح 6/402 ميليارد ريال رسيد كه 190 ميليارد ريال از اين رقم مربوط به پذيره‌نويسي اوراق مشاركت گهرزمين بود.
در بازار ديروز حدود 190هزار برگه از اوراق مشاركت سنگ‌آهن گهرزمين به فروش رفت كه به اين ترتيب در اين دو روز جمعا 344 ميليارد و 340 ميليون ريال از اين اوراق در بازار سوم پذيره‌نويسي شده است؛ همچنين ادامه پذيره‌نويسي مزبور به امروز موكول شد.
در همين حال، صنعتي مينو نيز از ديگر نمادهاي مورد توجه در بازار ديروز بود، به طوري كه معاملات 7/74 ميليارد ريالي را به ثبت رساند.
اين در حالي است كه ذوب‌آهن اصفهان با جابه‌جايي 4/6 ميليارد ريال از سهام خود به عنوان پرمعامله‌ترين نماد شناخته شد.
کمترین حجم معاملات را هم افرانت با جابه‌جا‌یي 700 سهم و با قیمت پایانی 8509 ریال کسب کرد.
در بازار ابزارهای نوین مالی نيز نماد معاملاتی اوراق مشارکت پالایش نفت تهران پس از پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه بازگشایی شد و اوراق اجاره لیزینگ سینا نیز به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه در پایان معاملات امروز متوقف شد.
همچنین بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره ماهان با جابه‌جایی 21 هزار و 70 برگه داشت. افزون بر اين 14هزار و 930 برگه مشارکت مسکن مهر، 10 هزار برگه مشارکت توسعه و 10 هزار برگه مشارکت ایران شرق نيز جابه‌جا‌ شد.
يك عرضه بلوكي در راه است
از سوي ديگر سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد به وکالت از سرمایه گذاری اقتصاد نوین پارسیان (برای فولاد میبد) اقدام به عرضه
100 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گسترش و توسعه صنعت در بازار سوم فرابورس کند.
این بلوک شامل 85 میلیون سهم (25/4 میلیون سهم ترجیحی) است که به صورت 20 درصد نقد باقی اقساط 5 ساله و به قیمت پایه هر سهم 11 هزار و 554 ریال و ارزش پایه بیش از
2/98 میلیارد تومان با مبلغ سپرده بیش از 9/2 میلیارد تومانی راهی میز فروش خواهد شد. زمان نهایی این عرضه هم توسط مسوولان‌ فرابورس تعیین خواهد شد.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مالک 100 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت با سرمایه اسمی85 میلیارد تومانی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر