بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
طی معاملات روز گذشته میزان مشارکت حقیقی ها در خرید سهام 29.99 درصد و میزان مشارکت حقوقی های بازار 70 درصد بود، حال آنکه در فروش سهام حقوقی ها با 64.35 درصد و حقیقی ها با 35.65 درصد مشارکت، روز کاری خود را به پایان بردند.
کد خبر : ۸۳۸۶۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که سهام شرکت های بانک پاسارگاد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و پالایش نفت بندرعباس در زمره سه سهم با بیشترین حجم معامله و سهام شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران در میان سه سهم با بیشترین ارزش معاملاتی جای گرفتند.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی پور اطب خریدار بیش از 10 میلیون سهم شرکت داروسازی روز دارو بود و شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد بیش از یک میلیون سهم بانک انصار را خرید.

در این میان بالغ بر یک میلیون و 480 هزار سهم شرکت آ. س. پ به سبد سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس رفت و شرکت توسعه اقتصاد آینده سازان اقدام به خرید چهار میلیون و 600 هزار سهم بانک کارآفرین کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیش از 32 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین را به تملک خود درآورد و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به پرتفوی بورسی خود اضافه کرد.

طی معاملات روز گذشته بیش از یک میلیون سهم بانک پارسیان توسط شرکت مهرآفرینان دوران خریداری شد و بالغ بر 10 میلیون سهم بانک ملت به تملک شرکت گروه مالی ملت در آمد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز دو میلیون و 500 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خرید.

این در حالی است که عده ای از حقوقی ها در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام خود کردند.

در این میان شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را فروخت و شرکت سرمایه گذاری تدبیر دو میلیون سهم بانک دی را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

بالغ بر یک میلیون و 800 هزار سهم "فملی" توسط شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین به فروش رسید و 99 میلیون سهم "وامید" از سبد سرمایه گذاری های بانک سپه خارج شد.

در عین حال شرکت صنعتی بهپاک بیش از 32 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین را به فروش رساند و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا بیش از هفت میلیون سهم بانک ملت را به بازار عرضه کرد.

شرکت گروه مالی ملت نیز یک میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را فروخت.

در خاتمه این گزارش می افزاید، طی معاملات روز گذشته میزان مشارکت حقیقی ها در خرید سهام 29.99 درصد و میزان مشارکت حقوقی های بازار 70 درصد بود، حال آنکه در فروش سهام حقوقی ها با 64.35 درصد و حقیقی ها با 35.65 درصد مشارکت، روز کاری خود را به پایان بردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر