بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
به نظر مي رسد تحريم هاي جديد ايالت متحده عليه كشورمان و صحبت هاي پيرامون مذاكرات ايران و آژانس ، از سوي ديگر خبرهايی از اعلام قیمت دلار بودجه سال آینده براساس نرخ ارز مركز مبادلاتي همگي دست به دست داده تا دلار با افزايش قیمت مواجه شود .
کد خبر : ۸۴۵۱۹
بازار سكه و ارز پس از مدت ها رفت و برگشت در مدار صعود و نزول دیروز در مدار صعود، جهش قیمتی را تجربه کرد.

براساس گزارش بورس نیوز، به طوري كه بلاتكليفي هاي چند روز گذشته بازار اين بار با انتخاب افزايش قيمت هاي شكل تازه اي به خود گرفت تا هر سكه تمام بهار آزادي با افزايش 40 هزار توماني نسبت به روز گذشته به يك ميليون و 283 هزار تومان برسد.

اين در حالي است که موج افزايشي بازارها از دلار شروع شده بود. هر دلار در بازار آزاد با افزايش حدود 80 توماني نسبت به آخرين قيمت هاي روز شنبه به 3240 تومان رسید و در مركز مبادلاتي نيز هر دلار تا 2460 تومان پيش رفت.

اين ميان به نظر مي رسد تحريم هاي جديد ايالت متحده عليه كشورمان و صحبت هاي پيرامون مذاكرات ايران و آژانس از سوي ديگر خبرهايی از اعلام نرخ دلار بودجه سال آینده براساس نرخ ارز مركز مبادلاتي همگي دست به دست داده تا دلار با افزايش قیمت مواجه شود و به تبع آن سكه را نيز به مدار صعودي ببرد.

اين ميان بازار آتي سكه نيز با جهش دلار و سكه نقدي توانست نوسان هاي بالاتري را ثبت كند به طوري كه تمامي سررسيدها در محدوده 3 درصد مثبت پيگيري شده و اختلاف قيمت ميان آنها به حدود 90 هزار تومان رسيد. پيش بيني معامله گران از قيمت سكه سررسيد اسفند ماه تا يك ميليون و 515 هزار تومان پيش رفت.

ذوقي، كارشناس معاملات آتي سكه و طلا در اين باره به خبرنگار ما گفت: مدتي است كه بازار طلا با حركت هاي دلار نوسان مي گيرد و علي رغم كاهشی بودن اونس با افزايش قيمت دلار طلا نيز با صعود قيمت ها مواجه مي شود.

روز گذشته نيز با افزايش تقاضاي دلار در بازار آزاد و به تبع آن نبود دلار قيمت ها شيب صعودي به خود گرفت. وی از جمله دلايل افزايش تقاضا در بازار را آغاز سفرها به مناسبت تعطيلات سال نوی ميلادي عنوان كرد.

این کارشناس در پايان افزود: با توجه به شایعات مطرح در مورد آنكه دلار بودجه سال آتي براساس دلار مركز مبادلاتي محاسبه خواهد شد و ادامه تقاضا واقعی در بازار به نظر مي رسد جو بازار ارز و طلا صعودي پيگيري مي شود. با اين حال با باز شدن بازار طلاي جهاني بايد ديد روند اونس به چه نحو پيگيري خواهد شد. اگر روند اونس همچنان كاهشي باشد احتمال دارد تاثير خود را بر طلاي داخلي نيز بگذارد.

به گزارش كاموديتي آن لاين، تقاضاي طلا در چين از سال 2002 افزايش يافته به طوري كه طي 5 سال گذشته به دو برابر رسیده است. نگراني ها از نرخ تورم و نبود مأمن سرمايه گذاری مطمئن در چين باعث شد تا سرمايه گذاران به سوي طلا روي بياورند. به طوري كه به نظر مي رسد با افزايش تقاضای طلا در سطح جهاني با آغاز سال 2013 ميلادي طلا در چين نيز همچنان مورد توجه قرار داشته باشد.

*آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر