بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
در گفتگو با مدیر مالی شرکت سیمان اردبیل بررسی شد:

فروش صادراتی، 10 درصد بالاتر از نرخ ارز مرجع

طبق بخشنامه جدید گمرک نرخ صادراتی سیمان 85 دلار لحاظ شده که با نرخ ارز مبادلاتی قیمت سیمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، در این صورت این مبلغ برای خریداران مقرون به صرفه نبوده و شرکت مشتریان خود را از دست می دهد.
کد خبر : ۸۴۵۴۱
شرکت سیمان آرتا اردبیل اولین پیش بینی حسابرسی شده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 92 خود را با سرمایه 14 میلیارد تومانی مبلغ یک هزار و 793 ریال سود برآورد کرده که نسبت به سال مالی قبل 11 درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش بورس نیوز، همچنین این شرکت دلایل افزایش 25 درصدی پیش بینی درآمد فروش خود را رشد 22 درصدی قیمت سیمان و افزایش شش درصدی مقدار فروش محصولات عنوان کرده است.

شرکت فروش صادراتی خود را در سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 92 مبلغ 167 میلیون و 226 ریال برآورد کرده که نرخ تسعیر ارز در نظر گرفته شده در این بودجه 13 هزار و 486 ریال می باشد، در حالی که این رقم تفاوت قابل ملاحظه ای با نرخ ارز مبادله ای دارد.

در این رابطه مدیر مالی "ساربیل" در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: طبق بخشنامه جدید گمرک نرخ صادراتی سیمان 85 دلار لحاظ شده که با نرخ ارز مبادلاتی قیمت سیمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، در این صورت این مبلغ برای خریداران مقرون به صرفه نبوده و شرکت مشتریان خود را از دست می دهد.

با توجه به اینکه قیمت تمام شده محصول در داخل کشور 85 هزار تومان است با افزایش 10 درصدی نرخ ارز مرجع و در نظر گرفتن دلار 13 هزار و 486 ریالی در بودجه امسال اقدام به عرضه محصولات خود کردیم تا به تعادل قیمتی در داخل دست یابیم.

عادل روحی در ادامه افزود: با توجه به اینکه 20 درصد از فروش محصولات به صورت صادراتی انجام می پذیرد در این راستا شرکت محصولات خود را به کشور آذربایجان عرضه می کند و این کشور محصولات خریداری شده از "ساربیل" را به کشورهای دیگر می فروشد به موجب آن شرکت سیمان آرتا اردبیل به صورت ریالی مبالغ فروش را دریافت می کند. از این رو با عنایت به اینکه این شرکت بدهی های خود را تسویه کرده، در حال حاضر بدهی ارزی ندارد.

این مقام مسئول همچنین در ارتباط با پروژه احداث خط دوم تولید کلینکر به ظرفیت 2000 تن در روز گفت: در راستای اجرای این طرح و به منظور تأمین مالی مقرر گردیده تا وام ارزی از دولت دریافت شود. لیکن این امر موجب افزایش پیش بینی هزینه های مالی شرکت در سال مالی 92 نسبت به سال مالی جاری شده است.

وی همچنین در خصوص پیشرفت پروژه مذکور افزود: بخشی از تجهیزات خریداری شده پاسخ گوی اجرای این پروژه است، افزون بر اینکه شرکت خود مالک زمین و معادن مورد نیاز این خط تولید می باشد.

وی اظهار داشت: تنها بخشی از تجهیزات صنعتی به منظور احداث خط جدید باید تهیه شود که در این راستا مجوزهای لازم گرفته شده است.

روحی در ادامه اضافه کرد: تاکنون 30 درصد از این پروژه اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال آینده این طرح به اتمام برسد.

مدیر مالی "ساربیل" در خاتمه در خصوص روند سودآوری شرکت اظهار داشت: پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 92، مبلغ 17 هزار و 900 ریال برآورد شده که این مبلغ در مقایسه با سال مالی قبل 10 درصد افزایش داشته و در آینده نیز احتمال رشد سودآوری شرکت دور از ذهن نیست.

براساس این گزارش، این شرکت در صورت های مالی خود دلیل کاهش 66 درصدی پیش بینی خالص سایر درآمدها یا هزینه های عملیاتی را کاهش فروش ضایعات بیان کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر