بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲
کد خبر : ۸۴۶۰۴
اعظم شريفي: بازار فرابورس با عرضه اوليه شركت زرين معدن آسيا، صف‌هاي خريد در نماد ذوب‌آهن و بازگشايي نماد ميدكو با جهش قيمتي 12 درصدي، روزي سراسر مثبت را تجربه كرد. به گزارش خبرنگار ما، رقابت براي عرضه اوليه شركت زرين معدن آسيا در حالي از قيمت‌هاي 5 هزار ريال آغاز شده بود كه طي مدت كوتاهي 60 ميليون سهم اين نماد با قيمت 8 هزار ريال قيمت خورد.

با عرضه اولیه 10 درصد از سهام اين شرکت، «فزرين» به عنوان چهل و هشتمین شرکت فرابورسی، با قيمت هر سهم 800 تومان در بازار دوم فرابورس معامله شد.
در همين حال صف خريد سنگين ذوب‌آهن اصفهان پس از عبور از خط مقاومت 300 تومان روز گذشته به بيش از 50 ميليون سهم افزايش يافت كه عرضه 10 ميليون سهمي نيز نتوانست اين صف خريد را متعادل كند.
در ادامه معاملات ديروز 55 میلیون اوراق بهادار در 6888 نوبت معامله شد و صدرا با معامله 5/10 میلیون سهم در بازار پايه بیشترین حجم معاملات را داشت.
از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه پس از برگزاري جلسه هيات مديره در خصوص افزايش سرمايه خرید و فروش شد و این شرکت بیشترین رشد قیمت را در میان سایر شرکت های فرابورسی کسب کرد. همچنین ضعف گروه قندي موجب شد، بیشترین کاهش قیمت به قند شیروان قوچان و بجنورد تعلق گيرد که با افت 5/4 درصدی هر سهم به نرخ 9234ریال ثبت شد تا اين نماد با صف فروش به كار خود پايان دهد.
در همين حال، نماد معاملاتي شركت آ‌س‌پ، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هرسهم و همچنین نماد معاملاتي شركت پتروشيمي ممسني، پس از ارائه اطلاعات واقعي، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشايي شدند.
براساس این گزارش، در بازار ابزارهای نوین مالی اوراق اجاره امید با مبادله 31 هزار و 790 برگه بیشترین حجم معاملات را داشت. از سوي ديگر، قیمت هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن 560 هزار ریال خریدو فروش شد.
چهارشنبه گشایش نماد خاورميانه
در همين حال، نماد بانک خاورمیانه باسرمایه چهارهزار میلیارد ریال چهارشنبه جاری در بازار پایه گشایش می‌یابد.
به دنبال درج بانک چهار هزار میلیارد ریالی خاورمیانه در بازار پایه و در راستای دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در این بازار، نماد معاملاتی آن چهارشنبه 6دی در بازار عادی گشایش می‌یابد. در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می‌یابد و قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت‌های معامله شده در همان روز تعیین می‌شود. از روز پس از گشایش، دامنه نوسان قیمت به میزان 5درصد قیمت پایانی روز معاملات قبل تعیین می‌شود.
«شتران» به تابلو بازمي‌گردد؟
در حالي كه توقف دو نماد پالايشگاهي در فرابورس طولاني‌مدت شده است، ديروز مدیرعامل فرابورس در گفت‌وگو با سنا گفت: با ارائه اطلاعات توسط پالایشگاه نفت تهران نماد این شرکت به احتمال زیاد تا هفته آینده باز می‌شود. امیر‌هامونی با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت تهران باید تعداد دیگری از مدارک خود را ارائه کند، خاطرنشان کرد: با وجودی که این پرسش مطرح شده که چرا پالایشگاه نفت تهران پیش از ورود به فرابورس اطلاعاتش را تکمیل نکرده بود، باید گفت این شرکت قبل از ورود به فرابورس پروسه تکمیل اطلاعات را به صورت کامل انجام داده بود. وی با اشاره به پذيرش پالایشگاه کرمانشاه اظهار داشت: در خصوص این پالایشگاه هم همین موضوع مترتب است از این رو از آنها درخواست کرده ایم قبل از عرضه تمام اطلاعاتشان را تکمیل کنند. هامونی با بیان اینکه پالایشگاه نفت تهران در پایان زمان توقف نماد است، خاطرنشان کرد: بعد از ارائه تايیدیه از سوی سازمان بورس نماد این شرکت بازگشایی خواهد شد که در آینده نزدیک خواهد بود. مدیر عامل فرابورس در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم ارائه اطلاعات 9 ماهه از سوی پالایشگاه نفت تهران تصریح کرد: در صورتی که توقف نماد این شرکت تا 20 دی‌ماه به طول بیانجامد، باید گزارش 9 ماهه را هم ارائه کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر