بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶
در این میان سازمان توسعه و نوسازی هفت میلیون سهم شرکت ذوب آهن اصفهان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس بیش از دو میلیون سهم شرکت"وساپا" را واگذار کرد.
کد خبر : ۸۴۹۱۱
معاملات روز چهارشنبه تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 432 واحد افزایش از37 هزار و 366 واحد به 37 هزار و 798 واحد رسید. همچنین ارزش معاملات با 9.9 درصد کاهش نسبت به روز قبل به دو میلیارد و 548 ریال دست یافت و حجم معاملات با 25 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 476 میلیون سهم بالغ گردید.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا یک میلیون سهم شرکت لبنیات پاک را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم "وسپه" را تحصیل کرد.

در این میان بانک توسعه صادرات ایران بیش از 97 میلیون سهم شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکت تراکتورسازی ایران بیش از 21 میلیون سهم "خموتور" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

در نماد "شاراک" شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود. همچنین شرکت گروه مالی ملت بیش از 13 میلیون سهم "وبملت" و شرکت توسعه معادن روی ایران هفت میلیون سهم "فسرب" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در عین حال شرکت 51x سبد-آست 00638-آستان قدس رضوی بیش از 14 میلیون سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شد و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان سازمان توسعه و نوسازی هفت میلیون سهم شرکت ذوب آهن اصفهان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس بیش از دو میلیون سهم شرکت"وساپا" را واگذار کرد.

در نماد "خبهمن" شرکت سرمایه گذاری تدبیر فروشنده دو میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اقدام به فروش بالغ بر یک میلیون سهم شرکت پتروشیمی فناوران کرد.

طی معاملات روز چهارشنبه شرکت سرمایه گذاری صبا تامین نیز بیش از دو میلیون سهم "فملی" را از تملک خود درآورد. همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به ترتیب یک میلیون سهم هر یک از شرکت های صنایع شیمیایی ایران و تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور را به فروش رساند.

سه میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از سبد سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری غدیر خارج شد و بانک سپه بخش اول دارایی بیش از 97 میلیون سهم "وامید" راعرضه کرد.

همچنین شرکت انرژی سپهر 10 میلیون سهم شرکت پترو شیمی شیراز و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان سه میلیون سهم شرکت پتروشیمی کرمانشاه را از سبد بورسی خود خارج کرد.

در پایان گزارش می افزاید در نماد "مارون" شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا فروشنده بالغ بر هفت میلیون سهم آن بود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یک میلیون سهم شرکت لبنیات پاک را فروخت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر