بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر : ۸۵۰۳۹
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دلایل توقف نماد برخی پالایشگاه‌ها در بورس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، امیرحمزه مالمیر با اشاره به دلایل جداگانه‌ای که برای توقف نمادهای مهم بورس اعلام شده است، اظهار داشت: دلیل اصلی توقف نماد پالایشگاه اصفهان اختلاف رقمی است که بین شرکت ملی پالایش و پخش و پالایشگاه نفت اصفهان بابت یارانه وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به عدم تأئید سازمان نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی، شرکت ملی پالایش و پخش تاکنون با اختصاص یارانه به پالایشگاه نفت اصفهان موافقت نکرده است، اما سازمان بورس در راستای حفظ حقوق سهامداران این شرکت، تاکنون چندین جلسه با معاون و مدیران ارشد وزارتنفت و وزارت اقتصاد برگزار کرده و خود پالایشگاه نفت اصفهان هم تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام داده است که باتوجه به این پیگیری‌های صورت‌گرفته و موافقت‌های اولیه و ضمنی، امیدواریم این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه این یارانه حقی است که به سهامداران تعلق دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بورس هر جایی که حقوقی از سهامداران پایمال شود به دنبال تحقق آن خواهد بود.
مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به توقف نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران در بورس اشاره کرد و گفت: اختلاف قابل توجه اطلاعات واقعی 6 ماهه حسابرسی نشده در پایان مهرماه 91 با اطلاعات قبلی ارائه شده توسط این شرکت، دلیل اصلی توقف نماد پالایش نفت تهران بود، به‌علاوه اینکه اطلاعات ارائه شده از کیفیت لازم برخوردار نبود به نحویکه در عملکرد شش ماهه حسابرسی نشده مبلغ 2290 تومان به ازای هر سهم تحقق یافته بود و در عملکرد شش ماهه حسابرسی شده مبلغ 2768 تومان به ازای هر سهم محقق شده است که حاکی از افزایش بیش از 20 درصدی است و خود گویای عدم کیفیت اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت است.

مالمیر با اشاره به اینکه طی جلسات برگزار شده با مدیران شرکت، آنها از درخواست‌های ما مطلع شدند، تصریح کرد: از اینرواز مدیران شرکت درخواست شده است که با چند سناریو، اطلاعات شفاف و سود شفافی را به ما ارائه بدهند اما هنوز این سناریو ها به ما اعلام نشده است.

مالمیر با اشاره به اینکه شرکت باید زودتر اطلاعات را ارائه کند گفت: اگر تا 30 دی ماه نسبت به این موضوع اقدام نکند، باید گزارش 9 ماهه نیر توسط شرکت ارائه گردد.

مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پالایش نفت تهران هم همچون پالایشگاه اصفهان دارای اختلاف از نظر دریافت یارانه از دولت است تصریح کرد: بر این اساس شرکت پالایش نفت تهران نیز بابت یارانه با پالایش و پخش اختلاف نظر داردکه مربوط به دو فراورده وکیوم باتوم و بنزین سوپر هواپیما است.

مالمیر با اشاره به اینکه در صورت‌های مالی پالایش نفت تهران این یارانه ثبت شده است، تصریح کرد: این درحالی است که در قانون بودجه سال 88 و 89 تعلق یارانه بهاین دو محصولذکر نشده است.

وی افزود: در صورتی که شرکت ملی پالایش و پخش با ارائه این یارانه موافقت نکند،بیش از 15 هزار تومان به ازای هر سهمتاثیر خواهد گذاشت که با توجه به ارتباط موضوع با سالهای قبل ، سود انباشته اول دوره را به زیان انباشته تبدیل خواهد کرد و ممکن است که در سال جاری سود قابل تقسیم برای این شرکت وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر