بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر : ۸۵۲۴۴
براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بلومبرگ، بورس تهران با ثبت بیش از 55 درصد بازدهی در سال 2012 میلادی، برای دومین سال متوالی در صدر بورس‌های عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها ایستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بلومبرگ،نشان می دهد:شاخص کل بورس تهران که بیانگر بازدهی سرمایه‌گذاران است در ابتدای سال 2012 میلادی 24 هزار و 323 واحد بود که با رشد 55.64 درصدی به رقم 37 هزار و 860 واحد در پایان سال گذشته میلادی رسید.

درادامه گزارش بلومبرگ آمده است:بورس‌های ترکیه با 52.55 درصد، مصر با 50.80 درصد، تایلند با 35.76 درصد و یونان با 33.43 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.همچنین بورس های فیلیپین، آلمان، هند، لهستان و دانمارک در مکان های ششم تا دهم پر بازده ترین بورس های جهان جای دارند.
درسال گذشته میلادی، شاخص بورس‌های نزدک، 500 S&P و داوجنز آمریکا به ترتیب 15 ، 13 و 7 درصد افزایش یافتند که بهترین عملکرد بورس های منطقه آمریکای شمالی داشتند.
بر اساس این گزارش، بحران مالی قاره اروپا باعث شد تا بورس های منطقه یورو سال سختی را پشت سر بگذارند به طوریکه به غیر از بورس داکس آلمان که بازدهی 29.06 درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد سایر بورس های این قاره بازدهی حداکثر 15 تا منفی چهار درصد را به دست آوردند.
همچنین شاخص بورس های ژاپن و هنگ کنگ با میانگین بازدهی 22 درصد بهترین عملکرد را در منطقه آسیا – پاسیفیک کسب کردند و شاخص بورس های اندونزی، سنگاپور، مالزی و تایوان در رتبه های بعدی ایستادند.
در میان کشورهای خاورمیانه، بورس استانبول با 52 درصد بازدهی در صدر قرار گرفت و بورس های مصر و امارات در رده های دوم و سوم جای گرفتند.
براساس گزارش‌ بلومبرگ، بورس کوچک و 19 میلیارد دلاری کاراکاس ونزوئلا که عضو فدراسیون بین المللی بورس‌ها نیست، سال گذشته میلادی به دلیل انتخاب دوباره هوگو چاوز به سمت ریاست جمهوری و سرمایه‌گذاری دولت دربخش مسکن و بازنشستگی با 302 درصد رشد روبرو شد تا بورس کاراکاس بیشترین بازدهی را در میان بورس‌های جهان به خود اختصاص دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر