بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی بیش از چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت اندیشه سازان بسامان ونداد بیش از سه میلیون سهم بانک پاسارگاد را تحصیل کرد.
کد خبر : ۸۵۷۹۸
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 18 واحد افزایش از 37 هزار و 59 واحد به 37 هزار و 77 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 77.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک میلیارد و 128 میلیون ریال دست یافت که 63 درصد آن به معاملات خرد و 14 درصد آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 77 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 304 میلیون سهم بالغ گردید.

در این میان نمادهای "چافست"، "کسرام" و "وصنعت" به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شدند.

همچنین طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی بیش از چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت اندیشه سازان بسامان ونداد بیش از سه میلیون سهم بانک پاسارگاد را تحصیل کرد.

در این میان سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن به تملک شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه درآمد و بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به پرتفوی بورسی بانک تجارت اضافه شد.

همچنین شرکت توسعه اقتصاد آینده سازان بیش از یک میلیون سهم بانک کارآفرین و شرکت گروه مالی ملت بیش از پنج میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت پارس بازرگان بیش از دو میلیون سهم شرکت نفت پارس را فروخت و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت پنج میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شش میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از تملک شرکت سرمایه گذاری غدیر خارج شد و شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس بیش از هشت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر