بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
امروز در معاملات آنلاین بازار نیویورک در آسیا بهای هر بشکه نفت خام سبک تگزاس با 56 سنت افزایش نسبت به روز جمعه به 94.12 دلار رسید. این در حالی است که به علت نگرانی از افزایش عرضه، بهای نفت در روز معاملاتی قبل 26 سنت کاهش یافته بود.
کد خبر : ۸۶۲۴۱
به دنبال بروز نشانه هایی از بهبود اقتصاد دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، یعنی چین و آمریکا، تقاضای نفت در بازارهای آسیایی افزایش یافت تا بهای آن به راحتی از مرز 94 دلار در هر بشکه هم عبور کند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اسوشیتد پرس از بانکوک، امروز در معاملات آنلاین بازار نیویورک در آسیا بهای هر بشکه نفت خام سبک تگزاس با 56 سنت افزایش نسبت به روز جمعه به 94.12 دلار رسید. این در حالی است که به علت نگرانی از افزایش عرضه، بهای نفت در روز معاملاتی قبل 26 سنت کاهش یافته بود.

ایالات متحده آمریکا وجمهوری خلق چین که به ترتیب اولین و دومین اقتصادهای بزرگ دنیا به شمار می روند و مجموعاً بیش از 30 درصد از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده اند، اخیراً تحرکات اقتصادی مثبتی را از خود به نمایش گذاشته و این امید را در دل سرمایه گذاران بازارهای مهم جهانی از جمله بازار نفت به وجود آورده اند که این بار روند بهبود اقتصادشان بسیار قوی تر و باثبات تر از گذشته خواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی دو ابرقدرت اقتصادی جهان نشان می دهد که روند رو به رشد بازار مسکن در آمریکا همچنان ادامه دارد؛ از طرفی نرخ رشد صادرات چین در دوره یک ماهه منتهی به پایان دسامبر نیز رشد اعجاب آور 14 درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این، تحلیل گران برآورد کرده اند که نرخ رشد واردات نفتی چین در سال 2012 حدود 8 درصد بوده است؛ رقمی که اگر رسماً تایید شود می تواند نشانه ای مهم از رشد بازار نفت در آینده باشد.

گفتنی است هربشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 13 سنت افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، به قیمت 111 دلار در بازار معاملات آتی ICE خرید و فروش شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر