بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۶
کد خبر : ۸۶۴۲۴
مديرعامل شركت فرابورس ايران گفت: همراه اول تا پايان سال به بورس اوراق بهادار تهران مي‌رود.

امير هاموني، با اشاره به اينكه تمام اقدامات لازم براي انتقال همراه اول از فرابورس به بورس صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت بورس و فرابورس با انتقال اين شركت به بورس موافق هستند و تنها بايد مراحل پذيرش طي شود و بعد از آن همراه اول به بورس وارد مي‌شود.
مديرعامل فرابورس با اشاره به اينكه سال گذشته دو شركت از فرابورس به بورس منتقل شد، خاطرنشان كرد: در سال جاري هم بعد از انتقال سرمايه‌گذاري خوارزمي از فرابورس به بورس، همراه اول نيز به جمع شركت‌هاي انتقالي مي‌پيوندد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر ورود ساير اپراتورها به فرابورس خاطرنشان كرد: با وجود مذاكراتي كه با ديگر اپراتورها صورت گرفته است، هنوز درخواست رسمي از اين شركت‌ها به فرابورس اعلام نشده است.
حضور غيرمستقيم رايتل در بازار پايه
مديرعامل فرابورس با تاكيد بر اينكه رايتل در بازار سوم به صورت غير مستقيم وارد شده است، تصريح كرد: بعد از ورود رايتل به بازار پايه، بالغ بر 20 درصد سهامش معامله شده است. هاموني با تاكيد بر اينكه عرضه سهام رايتل به صورت بلوكي انجام شده است، در خصوص عرضه تدريجي سهام اين شركت گفت: با توجه به اينكه رايتل فعاليت خود را به تازگي شروع كرده است، عرضه تدريجي ندارد؛ چراكه رايتل هنوز يك طرح است و به مرحله بهره‌برداري نرسيده
است.
وي افزود: رايتل با حضور در بازار پايه فرابورس در حال طي كردن مرحله آزمايشي است در عين حال هيات پذيرش بايد نسبت به تداوم فعاليت اين شركت مطمئن شود. به همين دليل در بازار سوم امكان عرضه بلوكي وجود دارد و اين كار صورت گرفت.
هاموني در ادامه با اشاره به معاملات صورت گرفته در بازار مذاكره اظهار كرد: بعد از معامله اوراق مپنا اوراق گواهي سپرده انصار هم با رقمي بالغ بر 140 ميليارد تومان معامله شد. وي با اشاره به حجم معاملات صورت گرفته در بازار مذاكره فرابورس اظهار كرد: از دو ماه گذشته كه اين بازار راه‌اندازي شده است، اين بازار بالغ بر 200 ميليارد تومان گردش مالي داشته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر