بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر : ۸۶۶۷۴
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید و در جمع مدیران این شرکت گفت: توانایی های موجود در شرکت های قطعه سازی علی الخصوص شرکت مژده وصل شیراز که در شهرستان آبیک فعالیت دارد باعث غرور و بالندگی است .
وی افزود : علی رغم همه مسائل ما به آینده خوش بین هستیم و و برخی تحریمها و حوادث تحمیلی با هدف آسیب به کشور ما طراحی شده اند که در عمل اینگونه نیست و بیشتر این تهدیدات به فرصت تبدیل میشوند ، برای مثال تغییر نرخ ارز برای تولید یک نعمت بود ، هر چند که در ابتدا فشاری مضاعف را بر صنعت وارد کرد ولی به مرور باعث رونق تولید و کند شدن واردات قطعات خارجی و دلگرمی تولید کنندگان داخلی خواهد شد .
مدنی با اشاره به تبعات منفی پایین بودن نرخ ارز در سنوات گذشته گفت : یکی از مشکلاتی که پایین بودن نرخ ارز در سالهای گذشته برای تولید کنندگان و عدم پیشرفت و رونق صنعت به وجود آورد ، ورود قطعات بی کیفیت چینی و از دست رفتن قدرت رقابت تولید کنندگان داخلی بود که به حمدالله این مشکل در سال جاری مرتفع گردیده است و فرصت مناسبی را برای تولید کنندگان داخلی به وجود آورده است که باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده کرد .
وی تصریح کرد : بزرگترین هدف ما در حال حاضر توسعه و افزایش تولید میباشد که در این راستا و با توجه به حساسیت صنعت خودرو از تمام مسئولین و نمایندگان مجلس درخواست حمایت و یاری داریم و در چهار ماه گذشته چندین بار در جمع نمایندگان محترم مجلس به اهمیت صنعت خودرو اشاره کرده ایم زیرا صنعت خودرو صنعتی ویژه است و با صنایع دیگر متفاوت میباشد زیرا صنعت خودرو با سیاست ، فرهنگ و زندگی مردم عجین است و آن را نمیتوان با صنایع دیگری که مردم با آن ارتباطی ندارند مقایسه کرد چون مردم با صنعت خودرو درگیری روزمره دارند و محصول این صنعت را حتی بعضی اوقات همچون عضو خانواده خود دوست دارند .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : محصول صنعت خودرو نماد پرستیژ و شاخص رفاه مردم در یک جامعه است و در کشور ما هفتاد میلیون نفر با خودرو عجین شده اند که این مختص کشور ما نیست و در تمام دنیا صنعت خودرو نماد پیشرفت و رفاه آن کشور بوده و خودرو به عنوان عضوی از خانواده افراد به شمار می آید .
مدنی افزود : علی رغم تلاشهایی که انجام شد متاسفانه هنوز بعضی از افراد حساسیت صنعت خودرو را آنگونه که باید حس نکرده اند و همواره به نکات منفی اشاره میکنند و هیچگاه به نکات مثبت نپرداخته اند و به نظر میرسد فشارهایی وجود دارد که تولید داخلی متوقف شود و صنایع داخلی بخوابند و واردات رونق بگیرد که این برای مملکت آفتی جبران ناپذیر خواهد بود و به نظر میرسد که متولیان صنعت کشورشاید اشراف کافی ندارند .
وی در ادامه افزود : از مسئولین و نمایندگان مجلس خواهش میکنم که با بازدید از شرکت های قطعه سازی و خودروسازی از نزدیک اشتغال هفتصد هزار نفر مستقیم و سه میلیون نفر غیر مستقیم را ببینند تا شاید این حس به آنها دست دهد که بیکار شدن این طیف وسیع شاغلان چه آسیبی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : دغدغه اصلی ما در حال حاضر حفظ اشتغال است و بارها تاکید کرده ایم که در مقطع کنونی به دنبال سود نیستیم و این توقع را داریم تا برخی به این موضوع توجه جدی شود و ما را در این راه حمایت کنند تا بتوانیم با سربلندی از مشکلات به وجود آمده گذر کنیم .
وی در پایان افزود : پیشگیری همواره بهتر از درمان است و در حال حاضر و با توجه به زنگ خطرهایی که به صدا درآمده است باید با همدلی و حمایت از یکدیگراز بروز برخی مشکلات پیشگیری نماییم زیرا در صورتی که پیشگیری نشود مطمئناً فاجعه ای رخ خواهد داد .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر