بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر : ۸۶۸۹۲
دادستان کل کشور در نشست خبری امروز درباره حصر موسوی و کروبی، پرونده قضات کهریزک و برکناری مرتضوی در جمع خبرنگاران توضیحاتی داد.
به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محسنی اژه ای روز دوشنبه در چهل و سومین نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت حصر خانگی کروبی و موسوی گفت: هیچ تغییری در وضعیت آنها به وجود نیامده است. در خصوص معالجات، طبیعی است که اقدامات لازم انجام می‌گیرد در غیر این صورت تغییر خاصی در وضعیت افراد نامبرده صورت نگرفته است.
سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره صدور حکم زورگیران و برخورد با اراذل و اوباش گفت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدین فی‌الارض و کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند همچنان ادامه دارد.
وی در پاسخ به اینکه "اجرای احکام طی چند روز اخیر واکنش و فشار حقوق بشر را پس از مدتی در پی خواهد داشت، قوه قضاییه در این مورد چه اقدامی انجام می‌دهد"، گفت: ما مصمم هستیم تا با کسانی را که به هر نحوی در امنیت جامعه را برهم می‌زنند و در جامعه ایجاد فساد می‌کنند برخورد کنیم. در صورتی که اثبات شود فردی مفسد فی‌الارض و یا محاربه است تحت تعقیب قرار می‌گیرد و برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.
دادستان کل کشور گفت: امیدواریم که چنین اقداماتی تکرار نشود اما در صورت تکرار برخورد قاطع ما ادامه خواهد داشت.
سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص وضعیت پرونده طلبه سیرجانی گفت: پرونده این فرد در دادگاه ویژه روحانیت در حال بررسی است.

دادگاه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک
وی از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در 8 اسفند سال جاری خبر داد: در خصوص پرونده قضات کهریزک تعیین وقت صورت گرفته و 8 اسفند سال جاری دادگاه برگزار می‌شود .

اجرای حکم برکناری مرتضوی
محسنی اژه ای درباره اجرای حکم برکناری سعید مرتضوی از تامین اجتماعی گفت: وقتی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص سئوال شد اعلام کردند بر اساس قانون عمل می کنند که امیدواریم همانگونه باشد اما اگر اقدامی خلاف قانون انجام شود موضوع مجرای خاص خودش را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: امیدوارم در این زمینه مطابق قانون عمل شود و اگر خلاف قانون عمل کنند حسب مورد برخوردهای قضائی صورت می‌گیرد اما اگر اقدامی مطابق قانون باشد همه آن را تائید می‌کنند.

رسیدگی به وضعیت عابربانکها
محسنی اژه‌ای پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت "بانک مرکزی و پلیس فتا خواستار این شدند که بانک‌ها برای حفظ امنیت بیشتر از دستگاه‌های امنیتی بر روی عابربانکها استفاده کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده، برخورد دستگاه قضایی چیست؟" گفت: بطور طبیعی بانک‌ها در جهت افزایش امنیت خود و مشتریان هر اقدامی را که لازم باشد انجام می‌دهند در غیر اینصورت اگر کوتاهی کنند اول به خودشان ضرر رساندند .
سخنگوی دستگاه قضائی تاکید کرد: در برخی موارد دادستان وارد شده و خواسته که جهات ایمنی را در داخل و بیرون بانک رعایت کنندکه این موضوع نیز در برخی شهرستان‌ها اجرایی شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر