بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
شرکت سرمایه گذاری پانید پارس بیش از چهار میلیون سهم شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال را فروخت و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از 172 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را واگذار کرد.
کد خبر : ۸۷۰۴۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 690 واحد کاهش از 37 هزار و 284 واحد به 35 هزار و 594 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات نیز با 153.9 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک میلیارد و 686 میلیون ریال دست یافت که 44 درصد آن به معاملات خرد و 18 درصد آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 289.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 850 میلیون سهم صعود کرد.

در این میان شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق بیش از هشت میلیون سهم شرکت گروه صنعتی ملی را خرید و شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از چهار میلیون سهم شرکت مپنا را تحصیل کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از سه میلیون سهم "وسپه" و شرکت داد و ستد آریا بیش از دو میلیون سهم "وبهمن" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

همچنین بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی به تملک شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار در آمد و در نماد "وصنعت"، شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری تدبیر بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس و شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران را به پرتفوی بورسی خود اضافه کرد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت نیز خریدار بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات بود و بیش از 23 میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به تملک شرکت فولاد مبارکه درآمد.

در این بین شرکت سرمایه گذاری مهر دو ملیون سهم "وسپه" را خرید و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به ترتیب یک میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به سبد پرتفوی خود افزود.

در نماد "وبلمت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از 34 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت سرمایه گذاری پانید پارس بیش از چهار میلیون سهم شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال را فروخت و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از 172 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، صندوق بازنشستگی کشوری حدود هشت میلیون سهم شرکت گروه صنعتی ملی را از تملک خود خارج کرد و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیش از دو میلیون سهم شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر