بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور بالغ بر دو میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را واگذار کرد.
کد خبر : ۸۷۲۲۴
معاملات روز چهارشنبه تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 640 واحد افزایش از 36 هزار ور 594 واحد به 37 هزار و 233 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با9.2 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک میلیارد و 840 میلیون ریال دست یافت که 97 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 62 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 323 میلیون سهم نزول یافت.

در این میان شرکت سرمایه گذاری سدید تدبیر بیش از 9 میلیون سهم شرکت گروه صنعتی سدید را خرید و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران بیش از دو میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را تحصیل کرد.

شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران اطلس بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه شهری توس گستر و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیش از یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود. همچنین در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از 13 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور بالغ بر دو میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را واگذار کرد.

طی معاملات روز چهار شنبه هشت میلیون سهم شرکت آلومینیوم ایران از تملک شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران خارج شد و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات سه میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را عرضه کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت یک میلیون سهم "وسپه" و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از هفت میلیون سهم "واتی" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید که شرکت شاسی ساز ایران اقدام به فروش 10 میلیون سهم شرکت گروه بهمن کرد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر