بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر : ۸۷۲۳۹
امیرهامونی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین وضعیت عرضه اولیه سهام شرکت مشمول اصل 44 پالایشگاه لاوان اظهار داشت: این شرکت در حالی اطلاعات لازم را ارایه کرده که باید بودجه آن به تایید سازمان بورس برسد، تا زمینه عرضه اولیه سهام در بازار دوم فرابورس فراهم شود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به آخرین مهلت واگذاری سهام آن در فرابورس تا 12 بهمن ، انتظار می‌رود 5 درصد از سهام پالایشگاه لاوان طی هفته جاری یا اوایل هفته بعد برای عموم عرضه اولیه شود.

به گفته این مقام مسئول، دلیل پذیرش در بازار دوم فرابورس این شرکت مشمول اصل 44 با سرمایه 114 میلیارد تومانی ناشی از تعهد سهامداران عمده به عرضه اولیه 5 درصد سهام است که برای پالایشگاه تهران هم رخ داد.

هامونی در رابطه با دیگر شرکت پالایشگاهی مشمول اصل 44 و فرابورسی یعنی پالایشگاه تهران هم توضیح داد.

پیگیری‌ها برای بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت همچنان ادامه دارد، تا با نهایی شدن اطلاعات ، شرایط بازگشت آن به فرابورس مهیا شود، ولی زمان دقیق و قطعی نمی‌توان برای بازگشایی نماد پالایشگاه تهران اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به آماده سازی عرضه 27 درصد سهام پتروشیمی باختر گفت: بلوک 56 درصدی ذوب آهن شامل بیش از 4 میلیارد و 406 میلیون و 307 هزار سهم 23 بهمن در فرابورس به صورت 30 درصد نقد باقی اقساط 4 ساله عرضه می شود. قیمت هر سهم بلوک هم به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه به علاوه 50 درصد به شرطی آن که از 4 هزار و 982 ریال کمتر نباشد، تعیین شده و مبلغ سپرده برای حضور در میدان رقابت بیش از 65 میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر