بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر : ۸۷۴۰۵
مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت این پالایشگاه به میزان 25 هزار بشکه در روز میعانات گازی و نفت خام سبک افزایش یافت و ظرفیت خوراک پالایشگاه را به 345 هزار بشکه در روز رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، هاشم نامور در حاشیه همایش نقش تعاملات فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که به میزبانی این پالایشگاه برگزار شد افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت 320 هزار بشکه در روز حدود 19 درصد از پالایش نفت خام کشور را برعهده دارد.

وی تولیدات اصلی این شرکت را شامل بنزین، گاز مایع، نفت سفید، سوخت جت نفت گاز و کوره، نفتای سنگین صادراتی و وکیوم باتوم برشمرد و افزود: در سال جهاد اقتصادی با انجام اقداماتی ارزشمند و براساس برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی شده، بالغ بر 141 میلیارد تومان در این شرکت پالایشی صرفه‌جویی بعمل آمده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دریافت نفت خام جزیره هنگام و تولید آن به فرآورده‌های مختلف با ارزش نفتی، یکی از افتخارات و اقدامات مهم پالایش نفت بندرعباس بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین اجرای یک طرح بدون سرمایه‌گذاری با عنوان پروژه تزریق میعانات گازی به مسیر برگشتی نفت گاز برج تقطیر را از دیگر افتخارات این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح همراه با تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در بهمن ماه سال گذشته و برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت و طی اجرای این طرح خوراک پالایشگاه 7000 بشکه افزایش یافته و در نتیجه میزان تولید بنزین نفتای صادراتی و نفت گاز افزایش یافت به گونه‌ای که میزان سوددهی آن حدود 12 میلیون دلار در سال بوده است.

نامور خاطرنشان کرد: با اجرای فاز دوم این طرح در سال جاری ظرفیت خوراک ورودی پالایشگاه 20 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به 340 هزار بشکه در روز خواهد رسید و به این ترتیب پس از اجرای این طرح میزان سود آوری آن 40 میلیون دلار در سال خواهد شد.

وی در پایان اجرای پروژه تامین خوراک واحد آیزوماکس در زمان تعمیرات اساسی واحد تقطیر را نیز از دیگر فعالیت‌های مهم پالایشگاه بندرعباس دانست و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح عدم کاهش خوراک واحد آیزوماکس بوده و سوددهی این طرح نیز حدود 22 میلیون دلار در سال است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر