بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
فلز سرب در این روز توانست با عبور از مرز 2400 دلار در هر تن، سقف قیمتی 15 ماهه خود را بشکند. دو فلز پر مصرف دیگر یعنی روی و آلومینیوم نیز دیروز به ترتیب 0.67 و 0.48 درصد افزایش قیمت داشتند و در قیمت های 2095 و 2060 دلار به ازای هر تن معامله شدند.
کد خبر : ۸۷۶۰۵

در پی انتشار خبر رشد شگفت انگیز بخش مسکن آمریکا در ماه دسامبر و امیدوار شدن بیش از پیش سرمایه گذاران بازارهای جهانی به تداوم روند بهبود بزرگترین اقتصاد جهان، بهای فلزات اساسی در بازار لندن نیز روز گذشته با افزایش مواجه شد؛ هرچند تردیدها در مورد نتایج نشست امروز فدرال رزرو، از فراتر رفتن قیمت ها جلوگیری کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، روز گذشته در بازار فلزات این شهر بهای هر تن مس برای تحویل سه ماهه، با 0.7 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل از آن، به 8159 دلار رسید که این رقم بالاترین قیمت فلز سرخ در سه هفته اخیر نیز به شمار می رود.

بازار سایر فلزات اساسی نیز روز گذشته پررونق بود به طوری که فلز سرب در این روز توانست با عبور از مرز 2400 دلار در هر تن، سقف قیمتی 15 ماهه خود را بشکند. دو فلز پر مصرف دیگر یعنی روی و آلومینیوم نیز دیروز به ترتیب 0.67 و 0.48 درصد افزایش قیمت داشتند و در قیمت های 2095 و 2060 دلار به ازای هر تن معامله شدند.

رشد خیره کننده 12.1 درصدی ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در آمریکا طی ماه دسامبر که بالاترین نرخ رشد ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آمریکا در 5 سال اخیر به شمار می آید، موجب شده است که سرمایه گذاران بازارهای جهانی اعم از بازارهای سرمایه و بازار نفت و فلزات، امیدوارانه تر از همیشه به آینده اقتصادی آمریکا و جهان بنگرند؛ رونق بازار نفت و فلزات و نیز نزدیک شدن شاخص بورس نیویورک به کانال 14000 واحد خود شاهدی بر این مدعاست.

البته از طرف دیگر عملکرد مناسب اقتصاد آمریکا در ماههای اخیر این نگرانی را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است که مبادا فدرال رزرو دیگر نیازی به ادامه دادن سیاست های انبساطی خود در جهت تسریع روند رشد اقتصاد احساس نکند. نشست امروز فدرال رزرو که احتمالاً فردا نیز ادامه خواهد یافت، شک و تردیدهای سرمایه گذاران در این خصوص را از بین خواهد برد.

نیک براون، مدیر بخش تحقیقات بازار کالای موسسه سرمایه گذاری Natixis در این باره می گوید: " همه ما منتظریم که ببینیم فدرال رزرو چه تصمیمی برای آینده اقتصاد کشور دارد. اگر آنها به مانند سه ماهه سوم سال 2012 از کاهش خرید اوراق قرضه دولت آمریکا صحبت کنند، می توان نتیجه گرفت که برنانکی و سایر مقامات فدرال رزرو معتقدند که نقدینگی کافی در اقتصاد وجود دارد و نیازی به تزریق نقدینگی جدید وجود ندارد. در این صورت نمی توان انتظار داشت که بازارهای جهانی بیش از این رشد کنند؛ مگر اینکه سیگنال دیگری از سایر قدرت های اقتصادی جهان صادر شود".

اشتراک گذاری :
ارسال نظر