بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر : ۸۷۶۷۱

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت وام مسکن به واحدهای مسکونی 12 سال به بالا موجب افزایش قیمت می‌شود یا خیر؟ افزود: دولت، مجلس و تمام مسئولان ذیربط در حوزه مسکن باید در جهت رفاه مردم حرکت کنند چرا که پرداخت هرگونه تسهیلاتی به بخش مسکن مفید است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات برای افزایش عرضه و ساخت مسکن بسیار مفید است و آرزو می‌کنیم روزی دولت بتواند 80 یا 90 درصد هزینه ساخت و خرید یک واحد مسکونی را پرداخت کند، اظهار داشت: اطلاعیه جدید بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی 12 سال ساخت به بالا بسیار مناسب است.

قلی خسروی افزود: بسیاری از متقاضیان مسکن به دلیل پایین بودن قدرت خریدشان همواره به دنبال واحدهای مسکونی ساخت بالا‌تر که ارزان‌تر از واحدهای نوساز هستند می‌روند بنابراین نباید برای این قشر محدودیت ایجاد شود.

*ابلاغیه جدید پرداخت وام 20 میلیونی قیمت مسکن را بالا نمی برد

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که شاید این اطلاعیه نیز موجب گران‌ شدن همین واحدهای ارزان قیمت شود تأکید کرد: به هیچ وجه تأثیر منفی بر قیمت اینگونه واحدها نخواهد داشت چرا که پرداخت‌ها به روش پلکانی است و به ازاء هر سال افزایش ساخت یک میلیون و  250 هزار تومان از سقف وام کاهش می‌یابد.

وی افزود:بارها شکایاتی از سوی متقاضیان خرید مسکن به اتحادیه املاک گزارش می شد که برخی متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی اقدام کرده و مبایعه نامه ای هم تنظیم کرده بودند اما وقتی برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کرده بودند بانک به دلیل بالا بودن عمر ساختمان از دادن وام به آنها خودداری کرده بود. 

قلی خسروی با بیان اینکه مطمئنا برای ابلاغ این اطلاعیه اقدامات آسیب‌شناسی بسیاری صورت گرفته است، تصریح کرد: مطمئنا این اطلاعیه و این اقدام برای برخی متقاضیان و بسیاری از شهرستانها که قیمت مسکن نسبت به تهران پایین‌تر است مفید است.

*کاهش 47 درصدی خرید و فروش مسکن/کاهش خرید و فروش مسکن به روزانه 9100 مورد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش مسکن از رکود خارج شده است یا خیر، گفت: بالا رفتن قیمت مسکن موجب شده تا خرید و فروش مسکن تا حدودی راکد شود بطوری که سال گذشته در همین فصل روزانه 17 هزار و 200 مورد خرید و فروش مسکن ثبت شد در حالیکه در حال حاضر این عدد به  9 هزار و  100 مورد کاهش یافته است.

*امیدوارم روزی دولت تا 80 درصد ملک را وام بدهد

وی در خصوص افزایش وام ساخت مسکن نیز گفت: امیدوار هستم روزی برسد که دولت و بانک مسکن توانایی پرداخت تسهیلات ساخت و خرید تا سقف 80 درصد و 90 درصد یک واحد مسکونی را داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر