بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱
طی معاملات روز گذشته مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از یک میلیون سهم "پارسان" و نیز بیش از یک میلیون سهم "فخاس" را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۸۷۸۲۶
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 247 واحد افزایش از 36 هزار و 554 واحد به 36 هزار و 801 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 17.4 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 859 میلیارد ریال دست یافت که 60 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 58.9 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 273 میلیون سهم صعود کرد.

در این میان شرکت سرمایه گذاری تجلی سامانه بیش از چهار میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را خرید و بانک تجارت بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را تحصیل کرد.

شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان بیش از 40 میلیون سهم بانک انصار و مؤسسه اندوخته شاهد معادل 80 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به پرتفوی بورسی خود افزود.

طی معاملات روز گذشته مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از یک میلیون سهم "پارسان" و نیز بیش از یک میلیون سهم "فخاس" را به تملک خود درآورد. همچنین شرکت مبنای خاورمیانه اقدام به خرید بیش از 33 میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بنیان گستر کاوا 39 میلیون سهم بانک انصار را فروخت و شرکت تأمین مسکن گروه مالی پاسارگاد بیش از 33 میلیون سهم "میدکو" را واگذار کرد.

همچنین بیش از یک میلیون سهم شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال از تملک صندوق ذخیره فرهنگیان خارج شد و سازمان اقتصادی کوثر 89 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، روز گذشته بلوک 16.5 درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر توسط بانک صادرات ایران عرضه شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر