بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
در جلسه معارفه پالایش نفت لاوان عنوان شد:

افزایش ظرفیت روزانه تولیداز30هزار به50هزاربشکه

این شرکت از 28 فروردین سال جاری به موجب اخذ مجوز دریافت نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت پالایش نفت، در 28 روز ابتدایی سال با ظرفیت 38 هزار بشکه در روز و مابقی آن با ظرفیت 51 هزار بشکه در روز فعالیت تولیدی داشته است.
کد خبر : ۸۷۸۷۶
در راستای عرضه اولیه پنج درصدی سهام شرکت پالایش نفت لاوان جلسه معارفه ای صبح امروز در هتل هویزه برگزار شد که ابتدا مدیر عامل این شرکت در ارتباط با وضعیت مالی، طرح های عمده در دست اجرا و نیز درصد پیشرفت آنها توضیحاتی ارایه کرد و به خبرنگاران پاسخ داد.

براساس گزارش بورس نیوز، مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در ارتباط با فعالیت های این واحد پالایشی در این جلسه گفت: فعالیت های شرکت، پالایش نفت خام و میعانات گازی و نیز تولید فرآورده هایی با ارزش افزوده مانند گاز مایع،بنزین موتور، سوخت گاز و نفت کوره می باشد که این فرآورده ها در صورت اجرای پروژه طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت به تولید می رسند. همچنین ظرفیت تولید این شرکت طی عملکرد شش ماهه از 30 هزار به 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

دادور در ادامه در بیان جزییات طرح جامع و درصد پیشرفت کار آنها ابراز داشت: این پروژه شامل هفت طرح از قبیل طراحی پایه واحد دانش فنی، احداث واحدهای تقطیر در جو و خلاء، راه اندازی واحدهای جانبی وابسته، احداث واحدهای تحت لیسانس، احداث و تعویض خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی، تأمین 32 دستگاه استراحتگاه کارکنان و تیر احداث سکوی استقرار تلمبه های آب خنک کننده پالایشگاه می باشد که در مجموع این طرح ها 90 درصد پیشرفت را تجربه کرده است.

وی پیرامون افزایش خوارک به ظرفیت 50 هزار بشکه در روز بیان کرد: این شرکت از 28 فروردین سال جاری به موجب اخذ مجوز دریافت نفت خام و میعانات گازی از شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت پالایش نفت، در 28 روز ابتدایی سال با ظرفیت 38 هزار بشکه در روز و مابقی آن با ظرفیت 51 هزار بشکه در روز فعالیت تولیدی داشته است.

در ادامه این جلسه، دادور به همراه نوری رییس هیأت مدیره و عزیزی مدیر مالی شرکت پالایش نفت لاوان به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

دادور در ارتباط با زیان انباشته شرکت به میزان 474 هزار و 632 میلیون ریال گفت: طی عملکرد نیمه نخست سال جاری زیان انباشته کاهش یافته و در تلاش هستیم تا با تحقق سود تا پایان سال جاری و نیز اجرای پروژه های در دست اجرا، زیان متحمل شده را به طور کامل جبران کنیم.

دادور در ارتباط با روند معاملاتی سهام شرکت پالایش نفت لاوان در روزهای اولیه عرضه سهام خود در فرابورس گفت: نهایت تلاش خود را جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به سهامداران و سازمان بورس در خصوص وضعیت عملکردی و صورت های مالی آن می کنیم تا نماد معاملاتی سهام شرکت مانند شرکت پالایش نفت بندرعباس و نیز شرکت پالایش نفت تهران در روزهای اولیه متوقف نشود.

رییس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان نیز در ارتباط با هزینه های مالی این واحد ابراز داشت: درخواست های لازم برای دریافت وام ارزی از صندوق توسعه ملی با نرخ مرجع ارایه و تاکنون تسهیلات ریالی نیز از دو بانک تجارت و ملت دریافت شده است.

نوری در ادامه در ارتباط با سهم 23 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای حاصل از صادرات محصولات شرکت گفت: طی شش ماه اخیر به دلیل عدم تمایل به فروش صادراتی، در حال پیگیری این موضوع هستیم.

نوری در خاتمه در ارتباط با مهمترین مشکل شرکت پالایش نفت لاوان تصریح کرد: مهمترین مشکل بحث تأمین خوراک بوده که شرکت ناگزیر است از شرکت ملی نفت مواد اولیه مورد نیاز محصولات تولیدی خود را تأمین کند و فرآورده های تولیدی را با نرخ تسعیر ارز مرجع به شرکت پخش فرآورده های نفتی بفروشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر