بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
گروه مالی ملت اقدام به خرید بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران کرد و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بالغ بر یک میلیون سهم شرکت گروه بهمن را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۸۷۹۷۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 40 واحد کاهش از 36 هزار و 801 واحد به 36 هزار و 761 رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 16.6 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک هزار و دو میلیارد ریال دست یافت که 71 درصد آن به معاملات خرد و 21 درصد آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 21.9 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 333 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

در این میان شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن بالغ بر چهار میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را خرید و شرکت سرمایه گذاری غدیر بیش از یک میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را تحصیل کرد.

شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان نیز بیش از 41 میلیون سهم بانک انصار و مؤسسه اندوخته شاهد 70 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به پرتفوی بورسی خود افزود.

طی معاملات روز گذشته بیش از 11 میلیون سهم "پارسان" و نیز یک میلیون سهم "وغدیر" به تملک مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درآمد.

همچنین شرکت گروه مالی ملت اقدام به خرید بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران کرد و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بالغ بر یک میلیون سهم شرکت گروه بهمن را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت بنیان گستر کاوا 39 میلیون سهم بانک انصار را فروخت و شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان دو میلیون سهم شرکت پارس مینو را واگذار کرد.

طی معاملات روز گذشته شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور نیز بیش از پنج میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات و شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه بیش از پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران را از سبد بورسی خود خارج کرد.

همچنین در نماد "خبهمن"، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده بیش از یک میلیون سهم بود و شرکت ملی انفورماتیک اقدام به فروش بیش از 39 میلیون سهم شرکت ایران ارقام کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، یک میلیون سهم "قچار" از تملک صندوق ذخیره فرهنگیان خارج شد و سازمان اقتصادی کوثر 89 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر